kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

ممنوعیت دریافت وجه اضافی از بابت کتاب‌های درسی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دریافت هرگونه وجه اضافی از بابت کتاب‌های درسی ممنوع است.

 منافی افزود: با بیان اینکه توزیع کتاب‌های ابتدایی استان  در مناطق و نواحی از 14 شهریور آغاز شده است گفت: 41 عنوان کتاب ابتدایی به طور کامل  و به تعداد دو  میلیون و 364 هزار و 507 جلد دریافت شده و حدود 90 درصد آن به مناطق و نواحی ارسال شده است.
منافی اضافه کرد: کتاب‌های متوسطه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پایه‌های دهم و یازدهم تا 70 درصد دریافت شده و از نیمه دوم شهریورماه به مناطق و نواحی ارسال می‌شود.معاون متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: توزیع کتاب شاخه نظری و متوسطه اول طبق اعلام اداره کل چاپ و نشر و توزیع مواد آموزشی از سوم شهریور ماه توسط کتابفروشی‌ها در شهرستان‌ها شروع شده است.
وی گفت‌: کتاب اختیاری شاخه نظری شامل تفکر و سواد رسانه‌ای، کارگاه کارآفرینی و تولید و هنر خارج از لیست توزیع کتابفروشان دریافت شده و در دهه سوم شهریور به مناطق و نواحی ارسال خواهد شد.منافی  اضافه کرد: با توجه به عدم امکان صدور حواله در مناطق و نواحی برای مدارسی که ثبت‌نام دانش‌آموزان آنها کامل نشده است، مدیران مدارس و هنرستان‌ها باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه اقدام کنند. او گفت: ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 98-97 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه‌ای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، شاخه نظری رشته معارف اسلامی و کتاب‌های درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود. وی ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی پایه‌های اول ابتدایی، دهم فنی و حرفه‌ای کاردانش از 23 تیرماه 97 آغاز شده است و تا 20 شهریور ادامه می‌یابد.