kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

حوادث کوتاه از کشور

 تصادف مرگبار
ساری – خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: چهار نفر در برخورد پیکان و لودر در جاده آمل کشته شدند.
زکریا‌اشکپور افزود: این حادثه در کمربندی امام زاده عبدالله آمل اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: در این حادثه خودروی پیکان به شدت با لودر برخورد کرد و چهار مرد در دم جان باختند و یک مرد مصدوم شد.
وی گفت: جان باختگان و مصدوم این حادثه ۲۰ تا ۳۰سال داشتند.
کلاهبرداری در قالب گروه خیریه
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت چند ماهی است که در یک گروه خیریه در شبکه‌های اجتماعی عضو شده که اعضای آن افراد بسیار خوب و خیّری به نظر می‌رسیدند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با‌اشاره به اینکه شاکی قصد تهیه جهیزیه را داشته و درخواست خود را در گروه مطرح می‌کند بیان داشت: پس از مدتی یکی از ادمین‌های گروه با او تماس گرفته و اعلام می‌کند جهیزیه شما آماده شده و در حال بارگیری می‌باشد، فقط کافی است هزینه حمل‌ و نقل را بپردازید.
سرهنگ مرتضوی بیان ادامه داد: در ادامه این فرد نیز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب ادمین واریز کرده و منتظر جهیزیه می‌ماند. پس از واریز مبلغ و پس از چند روز، نه خبری از جهیزیه می‌شود و نه از ادمین گروه و هرچه تماس گرفته می‌شود وی در دسترس نیست.
این مقام مسئول عنوان داشت: با ثبت اظهارات شاکی، پرونده تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و اعضای گروه کلاهبردار شناسایی و دستگیر شدند.
قاچاق لوازم پزشکی و آرایشی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف سه میلیارد ریال لوازم پزشکی و آرایشی بهداشتی قاچاق در شهرستان هندیجان خبر داد.
سرتیپ «حیدر عباس زاده» گفت: مأموران انتظامی هندیجان با تشدید کنترل خودروهای عبوری، در چندین مرحله موفق به شناسایی و توقیف 10 خودروی حامل بار قاچاق در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان شدند.
وی افزود: در بازرسی از بار این خودروها تعداد زیادی لوازم پزشکی و آرایشی بهداشتی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف و ضبط شد.عباس زاده تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق را بالغ بر سه میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: در این رابطه 10 قاچاقچی دستگیر و به همراه کالاهای قاچاق مکشوفه پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائی داده شدند.
واژگوني خودرو
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان بن از توابع استان چهار محال و بختیاری گفت: واژگوني سواری «پژو» در محور «بن - شیخ شبان» سه کشته بر جاي گذاشت.
سرهنگ «مجید ایمان پور فراش» افزود: در این حادثه، خودروي سواری «پژو» به دلیل نامعلومي از جاده منحرف و واژگون شد که در پی آن راننده و دو سرنشین خودرو در دم جان باختند.وی اضافه کرد: علت اين حادثه توسط کارشناس پليس راه در حال بررسی است.
سقوط در استخر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور از غرق شدن دو پسر بچه پنج و شش ساله داخل استخر مزرعه اي در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ «حسين دهقان پور» گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسی 110 مبني بر مرگ مشکوک دو پسر بچه در مسير یکی از روستاهای بخش مركزي، بلافاصله ماموران كلانتري 12 جمهوري به همراه تیم‌های امدادي به محل اعزام شدند.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد دو پسر بچه پنج و شش ساله به دليل باز بودن در استخر روباز به داخل آن سقوط و غرق شده‌اند.
سرهنگ دهقان پور تصریح کرد: با تایید مرگ این دو پسر بچه توسط نیروهای امدادی، اجساد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل و در اين خصوص پرونده مقدماتی تشكيل و به دادسرا ارسال شد.
كشف ترياك
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان خراسان رضوی از كشف 315 كيلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از قاچاقچيان موتورسيكلت سوار در شهرستان مه ولات خبر داد.
سرتیپ «قادركريمي» گفت: در پي كسب خبری مبني بر قاچاق مقادیر قابل توجهی موادمخدر توسط قاچاقچیان که با استفاده از موتورسيكلت از محورهاي روستايي شهرستان مه ولات قصد انتقال مواد را دارند، با توجه به اهميت موضوع دستورات لازم براي پيگيري سريع پرونده صادر شد.وي افزود: ماموران مبارزه با موادمخدر شهرستان مه ولات با‌اشراف اطلاعاتي و پس از كنترل و مراقبت هاي گسترده، سه دستگاه موتورسيكلت حامل مواد افيوني را در جاده روستايي «مياندهي» شناسايي و تحت تعقيب قرار دادند.وی اظهار داشت: قاچاقچيان به محض مشاهده ماموران متواري و با پرتاب موادمخدر به درون باغ هاي پسته به سمت ارتفاعات روستاي «گندم بر» مه ولات متواري شدند.
اين مقام ارشد انتظامي در ادامه تصریح کرد: ماموران در اين تعقيب و گريز پليسي گرداننده باند قاچاق موتوري موادافيوني كه 42 ساله است را دستگير كردند اما دو همدست او با رها كردن موتورسيكلت هاي خود با توجه به عوارض زمين از صحنه فرار كردند.
کشف سردخانه غیرمجاز
کرمانشاه – باشگاه خبرنگاران جوان: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از شناسایی یک سردخانه غیرمجاز در یکی از باغات اطراف شهر کرمانشاه خبر داد.
 صیاد غلامی گفت: پس از اخذ حکم قضایی، اکیپی متشکل از کارشناسان و بازرسان دامپزشکی، شبکه بهداشت، بازرسی اصناف، اجرائیات شهرداری و اماکن نیروی انتظامی وارد محل شدند.
وی افزود: پس از ورود به این مکان، حدود ۱۰ تن انواع فرآوره خام دامی شامل: جگر، دل، قلوه، سنگدان مرغ، روده احشام و دنبالچه گاو و.. در سردخانه مذکور کشف شد.غلامی اضافه کرد: تمام محموله موجود در سردخانه توسط دامپزشکی ضبط شد و متخلفان برای سیر قضایی تحویل دادگستری شدند.
حادثه آتش سوزی
یزد – خبرگزاری صدا و سیما: مسئول درمانگاه جامع سلامت عقدا گفت: بر اثر انفجار در سیلندر گاز پیک نیک در یکی از خانه‌های روستای شمس آباد سه نفر دچار سوختگی شدید شدند.
رفیعی افزود: سه نفر از مصدومان این آتش سوزی  در بیمارستان سوانح سوختگی یزد فوت کردند.
وی اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است.
نجات کوهنورد
خرم‌آباد - ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: دو کوهنورد که خود را در ارتفاعات‌گرین گم کرده بودند توسط تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر استان نجات یافتند.
صارم رضایی اظهار کرد: خانواده دو کوهنورد با مراجعه به جمعیت هلال احمر استان گم شدن آنها را گزارش کردند که بلافاصله ۲۰ نفر در قالب سه تیم امداد کوهستان از شهرستان سلسله به منطقه مورد نظر اعزام که در مرحله نخست یک نفر از آنها پیدا شد، اما نفر دوم بعد از دو روز، محل آن شناسایی و فرد مورد نظر پیدا شد و توسط تیم‌های امداد کوهستان به مکان امن هدایت شد.وی افزود: این دو نفر که از بومیان خود شهرستان سلسله بودند به علت تاریکی هوا مسیر برگشت را گم کرده بودند که با مشکلاتی همراه شده بودند.