kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
تحلیلگر مشهور جهان عرب پیش‌بینی کرد

ترامپ برای فرار از رسوایی‌ها احتمالاً به سوریه حمله می‌کند

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب احتمال داد رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار از رسوایی‌های داخلی، به سوریه حمله کند.

«عبدالباری عطوان» مدیر مسئول روزنامه «رأی‌الیوم» نوشته، «دونالد ترامپ» در شرایط دشواری به سر می‌برد و با هجمه‌ای سنگین در داخل آمریکا مواجه است.
عطوان بخش زیادی از این فشارها را ناشی از افشاگری «باب وودوارد» روزنامه‌نگار آمریکایی می‌داند، «وود وارد» که در سال 1974 با افشای ماجرای واترگیت، باعث برکناری «ریچارد نیکسون» از پست ریاست جمهوری آمریکا شد، در کتاب جدیدش که اخیراً منتشر شده در مورد ترامپ دست به افشاگری زد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌عطوان در ادامه نوشته: «این افشاگری ممکن است باعث شود که ترامپ نیز حتی پیش از سال 2020 (پایان دوره ریاست جمهوری او)، برکنار شود.
به اعتقاد عطوان، رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار از این نوع فشارها در داخل،‌ممکن است بار دیگر مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دهد. در واقع، ترامپ این جنگ را راه می‌اندازد، تا نگاه‌ها را از داخل آمریکا، به خارج منحرف کند.
طی هفته‌های اخیر، آمریکا و دو متحد اروپایی‌اش (فرانسه و انگلیس) به دمشق بارها هشدار داده‌اند که اگر در ادلب، از سلاح شیمیایی استفاده کند! مواضع ارتش سوریه را هدف قرار خواهند داد. البته،‌پیام اصلی این هشدار،‌خودداری ارتش سوریه از انجام عملیات آزادسازی ادلب است چرا که سوریه نه سلاح شیمیایی دارد و نیازی به این کار می‌بیند. در مقابل، دمشق نیز اعلام کرده، این عملیات به‌زودی آغاز می‌شود.
در ادامه تهدیدات غربی‌ها، دیروز ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد در حال مذاکره با کاخ سفید،‌برای حمله به سوریه است!
سایر رویدادها
* کردهای مسلح وابسته به آمریکا 11 نیروی ارتش سوریه را در شهر مرزی و شمالی «قامشلی» کشتند.
* حدود 100 نظامی آمریکایی دست به رزمایش سه روزه در منطقه «التنف» در شرق سوریه زده‌اند.
* جنگنده‌های روسی و نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در استان‌های «حماه» و «ادلب» هدف قرار دادند. در مورد تلفات تروریست‌ها بر اثر این حملات، خبری نرسید.