kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

اعتراف بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های سوریه

یک روزنامه صهیونیستی برای نخستین بار رسما اعتراف کرد که ارتش اسرائیل مقادیر زیادی پول نقد، تسلیحات و مهمات برای شورشیان (تروریست‌ها) در سوریه فراهم کرده است.

«جروزالم پست» به نقل از فرماندهان رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد که ارتش این رژیم به طور منظم برای شورشیان سوریه در بلندی‌های جولان سلاح‌های سبک و مهمات فراهم می‌کرده و علاوه بر آن، پول نقد نیز در اختیار شورشیان فوق قرار می‌داده است، تا آنها خودشان برای خود سلاح بخرند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ارتش رژیم صهیونیستی طی عملیاتی موسوم به «همسایه خوب» که در سال 2016 انجام داده، بیش از 1524 تن غذا، 250 تن لباس، 947 هزار و 520 لیتر سوخت، 21 ژنراتور و 24 هزار و 900 جعبه تجهیزات پزشکی و دارو در اختیار تروریست‌ها قرار داده است.
پیش از این نیز منابع رسمی سوریه بارها در مورد کشف سلاح‌های رژیم صهیونیستی از سنگرها و پایگاه‌های تروریست‌های فعال در سوریه، خبر داده بودند.
طبق گزارش‌های منتشر شده، رژیم صهیونیستی دست‌کم به هفت گروه شورشی (گروه‌های تروریستی در بلندی‌های جولان، از جمله گروه «فرسان الجولان» کمک کرده است. این گروه حدود 400 عضو داشته و به طور متوسط ماهانه از طرف رژیم صهیونیستی 5000 دلار دریافت می‌کرده است.
«معتصم الجولانی» سخنگوی این گروه ژانویه 2017 (زمستان 95) به نشریه «وال استریت ژورنال» گفته بود: اسرائیل به طرزی قهرمانانه در کنار ما ایستاده است، به طوری که بدون کمک‌های اسرائيل، نجات پیدا نمی‌کردیم.
گفتنی است، پایگاه اینترنتی «جروزالم پست» دقایقی پس از انتشار خبر فوق، آن را از خروجی خود حذف کرده است.
جنجال و کمک‌های تسلیحاتی
جنجال غربی‌ها بر سر ادلب، ابعاد تازه‌ای گرفت؛ به گزارش تسنیم، آمریکا که در قبال جنایات نیروهایش و متحدانش در منطقه، کاملا  خونسرد است، از شورای امنیت سازمان ملل خواست، درباره ادلب سوریه، نشست برگزار کند. در این نشست که فردا برگزار خواهد شد، احتمالا از دمشق خواسته می‌شود که عملیات آزادسازی ادلب را آغاز نکند.
هرچند علت واقعی تحرکات آمریکا، حفظ تروریست‌هاست، ولی مقامات کاخ سفید و اروپایی‌ها، مردم و ساکنان ادلب را بهانه این سیاست کثیف خود می‌کنند.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هم مدعی شد که کشورش مثل روسیه، نگران حضور تروریست‌ها در ادلب است. وی در آستانه شروع عملیات ارتش سوریه، ابراز امیدواری کرد که به وضعیت ادلب، به شکل دیپلماتیک، رسیدگی شود. به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه آمریکا و ترکیه هرگونه تهاجم نظامی رژیم (بشار) اسد به ادلب را غیرقابل قبول می‌دانند. در ادامه این جوسازی‌ها، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید هم برای مردم ادلب، اشک تمساح ریخت و اعلام کرد، آمریکا از نزدیک اوضاع ادلب سوریه را تحت نظر دارد؛ شهری که در آن، میلیون‌ها «غیرنظامی بی‌دفاع» با تهدید نظام سوریه که از جانب روسیه و ایران حمایت می‌شود، مواجه هستند.
سندرز در حالی برای مردم ادلب اینگونه اظهار ناراحتی می‌کند که نسبت به کشتار روزانه در نوار غزه و یمن توسط همپیمانان آمریکا، هیچ حساسیتی از خود نشان نمی‌دهد.
آمریکا همزمان با راه‌انداختن این جار و جنجال‌ها درباره ادلب، به طور مخفیانه برای تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه تسلیحات ارسال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علا سعید حمدان» معاون رئیس جمهور سوریه در امور روابط بین‌الملل گفت که تروریست‌ها در سوریه از آمریکا سلاح دریافت می‌کنند.
حمدان گفت: صدها تن سلاح از طریق بنادر اردن به دست تروریست‌ها درجنوب سوریه رسیده است. این مقام سوری افزود:‌ آنها (آمریکایی‌ها) برای انتقال سلاح (به سوریه)، از کشورهای ثالثی در اروپای شرقی، مثل اوکراین و کشورهای حوزه بالکان استفاده می‌کنند. وی تاکید کرد: دمشق مصمم است جنگ با  تروریست‌ها را در سوریه ادامه دهد.
اتحادیه اروپا
طی روزهای گذشته کشورهای آلمان و فرانسه علیه عملیات ارتش سوریه در ادلب، موضع گرفته بودند، دیروز نیز بالاخره نوبت به «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسید؛ به گزارش ایسنا، موگرینی با صدور بیانیه‌ای، نسبت به حمله نظامی احتمالی به ادلب، هشدار داد و مدعی شد: این حمله، جان بیش از سه میلیون غیرنظامی را در معرض خطر قرار خواهد داد و منجر به فاجعه انسانی جدیدی می‌شود.
موگرینی گفت: حمله نظامی به ادلب، ممکن است به خاطر استفاده از سلاح شیمیایی، پیامدهای انسانی ویران‌کننده‌ای داشته باشد.
این اظهارات موگرینی، چهره واقعی او را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که اجرای سناریوی شیمیایی در سوریه و بازی با جان مردم این کشور، یک توطئه مشترک اروپایی- آمریکایی است.
کارشناسان می‌گویند، پیروزی ارتش سوریه در ادلب، به جایگاه اروپا و آمریکا در کل منطقه غرب آسیا، ضربه خواهد زد و به همین خاطر، کشورهای غربی در برابر تحولات ادلب، موضع یکسانی دارند.
سایر رویدادها:
* به گزارش فارس، شماری از نیروهای اطلاعاتی ارتش سوریه هم‌اکنون در شهر ادلب و حومه آن، حضور دارند.
* سوریه اعلام کرد که هرگونه حمله هوایی ارتش صهیونیستی به عراق را، پیشاپیش به مقامات بغداد اطلاع خواهد داد.
* مسکو از رژیم صهیونیستی خواست، حمله به خاک سوریه را متوقف کند.
* «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، مدعی شد که حمله به ادلب، یک قتل‌عام خواهد بود. وزیر خارجه ترکیه نیز گفت، این کشور تدابیری برای جلوگیری از اجرای عملیات ارتش سوریه در ادلب، اتخاذ خواهد کرد.