kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
سید حسن نصرالله و بشاراسد اعلام کردند

پاسخ حزب‌الله و ارتش سوریه به تجاوز آمریکا بی‌سابقه خواهد بود

به نوشته یک روزنامه لبنانی،‌ دبیر کل حزب‌الله لبنان و رئیس جمهور سوریه طی یک گفت‌وگوی تلفنی، توافق کرده‌اند که به تجاوزات احتمالی آمریکا به خاک سوریه، واکنش بی‌سابقه‌ای بدهند.

روزنامه لبنانی « الثبات» گزارش داده، «سید حسن نصرالله» و «بشاراسد» طی یک گفت‌وگوی تلفنی، در مورد واکنش مشترک و بی‌سابقه به تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه، به توافق رسیده‌اند.
به گزارش فارس، این روزنامه لبنانی به نقل از منابع اطلاعاتی، اعلام کرده اقدام متقابل نظامی حزب‌الله و ارتش سوریه، غافلگیر‌کننده و خارج از محاسبات همه خواهد بود. «الثبات» در ارتباط با این خبر مهم، توضیحات بیشتری نداده است.
این خبر در حالی رسانه‌ای می‌شود که منطقه غرب آسیا در شرایط بسیار حساسی قرار دارد؛ از یک طرف، ارتش سوریه خود را برای نبرد مهم آزادسازی شهر و استان «ادلب» آماده می‌کند، از طرف دیگر، خبر رسیده است که آمریکا و متحدانش (فرانسه و انگلیس) آماده هستند که اهدافی را در سوریه هدف قرار دهند. علاوه بر دو مورد فوق، نیروهای هوایی و دریایی روسیه در حال برگزاری بزرگترین رزمایش در آب‌های مدیترانه هستند!
گزارش سی‌ان‌ان از نیت آمریکا
شبکه سی‌ان‌ان اما دیروز اعلام کرده، متخصصان اطلاعاتی و نظامی آمریکا فهرستی مقدماتی از آنچه «تاسیسات سلاح‌های شیمیایی در سوریه» خوانده شده، تهیه کرده‌اند و آماده هستند درصورت دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به این تاسیسات حمله کنند.
چند مقام آمریکایی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان، گفته‌اند که هنوز درباره حمله به سوریه، تصمیمی گرفته نشده است، اما در صورتی که ارتش سوریه دست به حمله شیمیایی بزند، ارتش آمریکا بسیار سریع وارد عمل می‌شود! ادعاها درباره احتمال حمله شیمیایی ارتش سوریه در حالی مطرح می‌شود که دمشق در سال 1393 تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را نابود
کرده است.
طی روزهای گذشته، «ولیدمعلم» وزیر خارجه سوریه، اعلام کرده است در صورت حمله آمریکا به خاک سوریه، ارتش سوریه نیز با تمام توان، به آمریکایی‌ها پاسخ خواهد داد.
 سایر رویدادها
* «سعد حریری» نخست‌ وزیر لبنان،‌گفته جنگ در سوریه، رو به پایان است.
* همزمان با آماده شدن سوریه برای آزادسازی «ادلب» ترکیه «جبهه‌ النصره» را در فهرست‌ گروه‌های تروریستی قرار داد.
* «بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، اعلام کرده شورای امنیت این سازمان، ابزار دست کشورهای ابرقدرت برای مطامع سیاسی‌شان است.