kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
بر اساس گزارش مستند «آمریکن کانسرواتیو»

آمریکا مسئول مرگ تک‌تک یمنی‌هاست

طبق گزارش پایگاه «امریکن کانسرواتیو»، آمریکا به سبب حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی، مسئول کشتار تمام غیرنظامیان یمنی است، واشنگتن از جنگی حمایت می‌کند که قربانیانش هیچ کاری علیه آمریکایی‌ها انجام نداده‌اند.

شراکت آمریکا با آل سعود در کشتار مردم بی‌گناه یمن باعث انتقاد رسانه‌های غربی هم شده است. پایگاه خبری اینترنتی«امریکن کانسرواتیو» یکی از این رسانه‌هاست که در این ارتباط نوشته: «سازمان ملل هم تایید کرد حمله پنج‌شنبه هفته گذشته که بیش از 31 زن و کودک یمنی در آن کشته شدند، کار ائتلاف عربستان بوده است. این دومین کشتار گسترده غیرنظامیان یمنی به دست عربستان و متحدان نظامی‌اش در دو هفته گذشته است... مارک لوکاک، از مقامات ارشد کمک‌رسانی سازمان ملل می‌گوید ائتلاف تحت رهبری عربستان، که در حال جنگ با جنبش انصارالله است، مسئول این حمله است... هرگز تردیدی وجود نداشته که ائتلاف سعودی این حمله را انجام داده است؛ زیرا فقط این ائتلاف توانایی اجرای حملات هوایی را دارد. اینکه مقامات سازمان ملل با صراحت ائتلاف سعودی را مقصر اعلام می‌کنند، خوب است ولی تاکیدی بر این امر نیز هست که سعودی‌ها و متحدانشان تا چه اندازه غیرپاسخگو هستند.»
در ادامه گزارش «امریکن کانسرواتیو» آمده:«همگان می‌دانند که ائتلاف سعودی مسئول قتل‌عام غیرنظامیان است که یکی پس از دیگری روی می‌دهند ولی هیچ‌کدام از دولت‌های عضو این ائتلاف کمترین هزینه‌ای برای شرکت در این جنگ نمی‌پردازند. از آنجا که عربستان از سوی آمریکا و دیگر حامیان غربی خود محافظت می‌شود، آزاد است بدون اینکه مجازات شود یمنی‌های بی‌گناه را قتل‌عام کند. عربستان می‌داند که می‌تواند این کار را انجام دهد... آمریکا بیش از سه سال است با تسلیحات، تجدید سوختگیری هواپیما‌های جنگی و ارائه اطلاعات، از ائتلاف سعودی حمایت کرده است. دولت آمریکا می‌تواند تظاهر کند در این جنگ شرکت ندارد، اما شواهد آشکارا ثابت می‌کنند آمریکا در جنگ یمن حضور دارد. اگر ائتلاف سعودی از کمک نظامی آمریکا برخوردار نبود، اصلا این توانایی را نداشت به جنگ در یمن ادامه دهد.»
به نوشته این پایگاه اینترنتی آمریکایی، «آمریکا هر روز که از این جنگ حمایت می‌کند به ائتلاف سعودی این امکان را می‌دهد تا با مردمی جنگ کند که هیچ کاری علیه ما انجام نداده‌اند و تهدیدی برای ما نیستند. نتیجه این سیاست وحشتناک این است که هزاران غیرنظامی یمنی با سلاح‌های عرضه شده از سوی آمریکا و با هواپیما‌های ساخت آمریکا که ارتش آمریکا آن‌ها را تجدید سوختگیری می‌کند، کشته شده‌اند.»  
در انتهای این مطلب می‌خوانیم: «آمریکا به سبب اینکه ادامه این جنگ را ممکن می‌کند مسئول کشتار غیرنظامیان یمنی است. تا زمانی که کنگره همه حمایت‌ها را متوقف نکند، آمریکا همچنان مسئول کشته شدن تک‌تک شهروند یمنی است.»