kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
انتظار به سر آمد

انصارالله فرودگاه بین المللی دوبی را با پهپاد هدف قرارداد

جنبش انصارالله درواکنش به جنایات روزمره رژیم امارات دریمن و درعملی کردن به وعده خود، فرودگاه بین المللی دوبی را با پهپاد دوربرد هدف قرار داد.

عصر دیروز یک فروند پهپاد دوربرد جنبش انصارالله وارتش یمن فرودگاه بین‌المللی دوبی در امارات را با موشک هدف قرار داد. خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «المسیره»یمن درارتباط با جزئیات این حمله خبرداد، نیروی پهپادی یمن درحمله‌ای منحصر به فرد، فرودگاه بین‌المللی دوبی را با یک فروند پهپاد از نوع «صماد-3»هدف قرار داد. یک ماه پیش نیز انقلابیون یمن فرودگاه ابوظبی را با همین نوع پهپادهدف قرار داده بودند.
سران امارات که از این حمله غافلگیر شده و وحشت کرده بودند، در ارتباط با پیامد های آن سکوت کردند ، اما 20 روز بعد، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که این حمله حداقل 14 زخمی بر جا گذاشته و به بخش‌هایی از فرودگاه نیز آسیب زده است. در ارتباط با میزان تلفات وخسارات احتمالی حمله پهپادی عصر دیروز نیز اماراتی ها سکوت کرده‌اند. سران ابوظبی در حالی با رژیم سعودی در جنایات علیه ملت مظلوم یمن شریک شده بودند که فکر می کردند  همیشه دست برتر را خواهند داشت و آمریکا در همه شرایط، حامی آنها خواهد بود. ولی اکنون شرایط کاملا بر عکس و ضعف آمریکایی ها آشکار و یمن برای اماراتی ها، به یک کابوس تبدیل شده است و آنها حس می کنند که راه فراری برای شان نیست. به همین خاطر، اماراتی ها مثل سعودی ها، دست به جنایات کور در یمن می زنند. بندر شیشه ای دوبی در برابر حملات انصار الله، بسیار آسیب پذیر بوده و اگر این حملات ادامه یابد ، باعث فرار سرمایه های خارجی و فروپاشی اقتصاد امارات خواهد شد.
انتقال جنگ یمن به لبنان توهم تازه بن سلمان
یک روزنامه لبنانی از نشست محرمانه ولیعهد سعودی و دستیارانش خبر داده که طی آن، بر انتقال جنگ از یمن به لبنان تأکید شده است!به گزارش تسنیم، یک گزارش دیپلماتیک محرمانه، که به دست گروه‌های لبنانی ذی‌نفوذ رسیده و روزنامه الاخبار نیز از محتوای آن مطلع شده است، حاکی از برگزاری نشستی در ریاض به ریاست «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان و حضور شماری از مقام‌های ارشد این کشور از جمله «عادل الجبیر» وزیر خارجه و «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی و دستیار ویژه ولیعهد است. در این گزارش به موعد این نشست اشاره‌ای نشده ولی گفته شده در آن «درباره نتایج سیاسی و نظامی عملیات آزادسازی مناطق جنوب سوریه، که اخیرا توسط ارتش این کشور و با پشتیبانی همپیمانان آن از جمله روسیه صورت گرفته، بحث و تبادل نظر شده است.»همچنین در نشست مذکور درباره نتایج درگیری‌های اخیر در یمن، و نیز تاثیرات و پیامدهای منفی آن بر جایگاه عربستان میان کشورهای عربی و اسلامی، و نحوه جبران آن برای ایجاد موازنه جدیدی با ایران در منطقه بحث و رایزنی شده است. بر اساس این گزارش، دستیاران بن‌سلمان خواستار انتقال جنگ از یمن به داخل لبنان شده‌اند. این گزارش می‌افزاید که بعد از افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران و حزب‌الله لبنان برای خروج از سوریه، بهتر است نبرد از یمن به داخل لبنان منتقل شود.  به نوشته الاخبار، پس از نشست مذکور بن‌سلمان و دستیارانش، «حمله» رسانه‌ای در عربستان علیه لبنان آغاز شد که بارزترین آن مطلبی در روزنامه «عکاظ» با عنوان «لبنان... صبر حدی دارد»، بود. نویسنده این مقاله «خالد السلیمان» است که به نزدیکی‌اش به دفتر ولیعهد معروف است.