kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

شبکه‌های اجتماعی بلای جان سیاستمداران آمریکایی

سیاستمداران آمریکایی نسبت به مداخله کشورهای خارجی در انتخابات این کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی، ابراز نگرانی کردند.



ایسنا به نقل از پایگاه «هیل» گزارش داده، افزایش شبکه‌های اجتماعی و در دسترس بودن آنها برای شهروندان آمریکایی، سیاستمداران این کشور را نگران کرده است. این پدیده به راحتی می‌تواند مهندسی انتخابات در آمریکا را دور بزند و نظر رأی‌دهندگان را به سمت و سوی دیگری غیر از آنچه که سیاستمداران این کشور در نظر دارند، سوق دهد.پایگاه هیل همچنین اعلام کرده، کارشناسان امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند، همانطور که روسیه توانست در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کند، دیگر کشورهای خارجی نیز می‌توانند همین کار را بکنند.به ادعای منابع امنیتی آمریکا، روسیه در انتخابات مذکور، به نفع «دونالد ترامپ» مداخله کرده است. البته، واقعیت این است که کشورهای خارجی از این پس، این توان را دارند که سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا را با مداخلات خود در آمریکا، پاسخ بگویند و گسل‌های اجتماعی و اختلافات را در این کشور دامن بزنند.
علاوه بر آن، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند فضاسازی دروغین آمریکا علیه سایر کشورها را دور بزنند و واقعیت‌ها را درباره سیاست خارجی آمریکا، به مردم این کشور بگویند. به عنوان مثال، جنایات سال‌های جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، به اطلاع مردم آمریکا می‌رسد و این اصلاً برای مقامات آمریکایی خوشایند نیست.طی ماه جاری میلادی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «کریستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی این کشور، در مورد مداخلات خارجی در انتخابات آتی آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند.نگرانی‌ها درباره مداخلات خارجی در انتخابات آمریکا باعث شد، سنای این کشور قوانینی را برای مهار این تهدید، وضع کند.
در عمل نیز تاکنون «فیس بوک» و «مایکروسافت» شماری از «وب سایت»‌ها و شبکه‌های خود را مسدود کرده‌اند. در هر حال، تأثیرپذیری افکار عمومی مردم آمریکا از خارج، تبدیل به یک دغدغه بزرگ برای اشرافیت سیاسی در آمریکا، تبدیل شده است.