kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
در میان سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر اتفاق افتاد

جراحت 189 فلسطینی دیگر در بیست و دومین تظاهرات بازگشت غزه

در بیست ودومین راهپیمایی بازگشت که با عنوان «وفاداری به امدادگران و خبرنگاران» برگزار شد، 189فلسطینی مجروح شدند که 50 نفر از آنان مورد اصابت مستقیم گلوله جنگی ‌اشغالگران قرار گرفته‌اند. تعداد مجروحان این تظاهرات‌های هفتگی حالا به 18هزار و 700 نفر رسیده است.
سرویس خارجی-

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده در جریان راهپیمایی بازگشت روز جمعه در شرق غزه که تحت عنوان «جمعه وفاداری به امدادگران و خبرنگاران» برگزار شد 189 شهروند فلسطینی دیگر دچار جراحت شدند که جراحت 50 نفر از آنها با گلوله جنگی است. در میان مجروحان10 زن و کودک دیده می‌شوند. وزارت بهداشت غزه این را هم گفته که، ارتش رژیم صهیونیستی امدادگران پزشکی را هم مثل تظاهرات‌های قبلی هدف قرار داد و با گلوله جنگی به سمت آمبولانس هلال احمر فلسطین تیراندازی کرد.
در راهپیمایی روز جمعه رهبران حماس و جهاد اسلامی نیز شرکت کردند. راهپیمایی بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردین)به صورت هفتگی برگزار می‌شود و تاکنون در جریان آن دست‌کم 180 فلسطینی شهید و بیش از 18 هزار و 700 نفر زخمی شده‌اند.
مشارکت مرتجعین عرب
در رزمایش رژیم صهیونیستی
 روزنامه یدیعوت آحارونوت اما طی گزارشی نوشته: «نیروی دریایی اسرائیل به تازگی در بزرگ‌ترین مانور دریایی جهان مشارکت داشت و نکته مهم این رزمایش مشارکت کشورهای اسلامی در کنار اسرائیل بود.»(!)
به گزارش خبرگزاری قدس، در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده: «بزرگترین مانور نیروهای دریایی جهان تحت عنوان «ریمفک» اخیرا در راستای مبارزه با مسدود شدن آبراهه‌های حساس بین‌المللی با توجه به تهدیدات ایران درباره بستن تنگه هرمز برگزار شده است...در این مانور 25000 نیرو از 26 کشورهای جهان با استفاده از 47ناو جنگی، 200 جنگنده، 5 زیردریایی مشارکت داشتند و محل اجرای آن در نزدیکی جزیره هاوایی در اقیانوس آرام بوده است.
این مانورها از دهه 70 میلادی، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. در این دور از مانورها نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در کنار نیروهای آمریکایی حضور داشت، همچنین نیروی دریایی کشورهای اسلامی نظیر مالزی، اندونزی و برونئی با وجود اینکه روابط رسمی میان آنها و اسرائیل وجود ندارد حضور داشتند. این مانورها دو هفته پیش پایان یافته است.»