kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

تحصن فرزند معارض بحرینی مقابل سفارت این کشور در انگلیس وارد هفته چهارم شد

اعتصاب غذای فرزند «حسن مشیمع» فعال و معارض بحرینی در اعتراض به حبس پدرش، وارد چهارمین هفته متوالی شد. او طی این چهار هفته مقابل سفارت بحرین در لندن تحصن کرده است.

«حسن مشیمع» از فعالان و معارضان بحرینی است که در سال ۲۰۱۱ به همراه شماری از معارضان دیگر به اتهام دست داشتن در اعتراض‌ها علیه آل خلیفه بازداشت و سپس به حبس محکوم شده است.
به گزارش فارس به نوشته روزنامه «العربی‌الجدید»، «علی مشیمع» در اعتراض به حبس پدر ۷۰ ساله‌اش در زندان بحرین، از اول اوت (10 مرداد) دست به اعتصاب غذا زده است. با وجود اینکه اعتصاب غذای علی وارد چهارهمین هفته متوالی شده و پزشک وی نگران کاهش وزن شدید اوست اما او می‌گوید هفته آینده نیز از خوردن مواد قندی و املاح خودداری خواهد کرد. وی تأکید کرد پدرش به معاینات پزشکی دوره‌ای به منظور عدم بازگشت بیماری سرطان و نیز درمان فشار خون، قند خون و التهاب روده نیاز دارد.
بحرین از 14 فوریه 2011 (25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند. ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.