kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رهبر انقلاب در حکم انتصاب حجت‌الاسلام محمد قمی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کردند

لزوم تبیین نوآورانه معارف اسلامی و مقابله با تهاجمات فکری و تبلیغی

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام آقای شیخ‌محمد قمی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند.




متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ‌محمد قمی دامت توفیقاته
اکنون که سازمان تبلیغات اسلامی پس از یک دوره طولانی به مدیریت جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمهدی خاموشی به رشد و توسعه کمّی و کیفی قابل توجه نایل گشته است، با تشکر از زحمات و تلاش‌ها و خدمات متراکم ایشان، جنابعالی را که بحمدالله از دانش و ابتکار و انگیزه و نشاط جوانی برخوردارید به ریاست این سازمان منصوب می‌کنم.
سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن‌بینانه و ژرف‌نگرانه با هدف تبلیغ و عرضه‌ اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی (صلوات‌الله علیه و آله) به جامعه‌ انقلابی به‌ویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت. این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.
تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها به‌گونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید، رسالت بسیار مهم این سازمان
است.
رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابله‌ هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است. دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه پیش، هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه دینی و ایمانی و مردمی آن می‌باشند.
در این مسیر نورانی و بالنده، توفیق شما را از درگاه حضرت احدیت
(جل و علا) خواستارم و شما را به تقوای الهی و سعه‌ صدر، استفاده از ظرفیت‌های موجود و جذب همکاران فهیم و پرانگیزه و بهره‌گیری از اندیشه‌ها و روش‌ها و ابزارهای کارآمد و مؤثر توصیه می‌نمایم.
لازم است مسئولان کشور و نهادهای مختلف این سازمان را در انجام هر چه بهتر مسئولیت‌های مهم خود یاری کنند.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۸ مرداد ۱۳۹۷