kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

تغییر رئیس دانشگاه آزاد؛ طهرانچی جانشین فرهاد رهبر شد

دکتر محمدمهدی طهرانچی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.



جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و پس از بحث و بررسی مسائل مدیریتی دانشگاه، از زحمات دکتر فرهاد رهبر تقدیر و تشکر به عمل آمد و دکتر محمدمهدی طهرانچی به اتفاق آراء به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب
شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، طهرانچی که در پرونده کاری خود ریاست دانشگاه شهید بهشتی، معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت پژوهش‌های علم و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مرکز نشر دانشگاهی و ... را دارد، در اوایل تابستان سال گذشته علاوه بر عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران را عهده‌دار شد. وی که یکی از دانشمندان برجسته فیزیک در کشور است، استادتمام دانشگاه شهید بهشتی بوده و از سال 1385 تاکنون در این دانشگاه مشغول به تدریس و تحقیق است.
دکتر طهرانچی استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۹۱ و دارای ۸۷ مقاله با نمایه بین‌المللی و ۱۳۵ ارائه در کنفرانس‌های معتبر علمی بین‌المللی و ملی و دارای ۱۷ طرح ملی پژوهشی است.
وی علاوه بر آنکه دارای پتنت بین‌المللی است، همچنین رئیس کمیسیون علوم پایه شورای عالی عتف و صاحب نظر در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی آموزش عالی است.
 ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحولات مثبت قرار دارد
مراسم معارفه دکتر محمدمهدی طهرانچی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، عصر دیروز با حضور رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین و تعدادی از اعضای دفتر هیئت امنا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر ولایتی ضمن تشکر از زحمات یک سال گذشته دکتر فرهاد رهبر، برای دکتر محمدمهدی طهرانچی به عنوان منتخب هیئت امنا آرزوی توفیق کرد. ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحولات مثبت قرار دارد، تاکید کرد: باید روحیه امید و تحول‌خواهی را بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد و در جهت اجرای سیاست‌هایی که از ابتدا به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها اعلام شده است، اعم از ارتقای کیفی برنامه‌ها و آموزش‌ها، شفافیت، استفاده از ظرفیت‌ها، جذب نخبگان، توجه به مناطق محروم، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و... گام برداشت. وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: این دانشگاه قادر است در حل مسائل و مشکلات کشور در کنار سایر ارکان نظام فعالیت کرده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مواجهه با مشکلات و تنگناها و ارائه راه‌حل‌های مناسب و کارآمد، گام‌های اساسی بردارد.
رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه‌های کشور قلمداد کرد که با مدیریت کارآمد و انقلابی می‌توانند زمینه‌ساز تمدن‌سازی اسلامی شوند.