kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
امیر حاتمی خبر داد

جدیدترین جنگنده ایرانی ۳۱ مرداد رونمایی می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از جدیدترین جنگنده ایرانی در ۳۱ مرداد خبر داد.





امیر سرتیپ حاتمی در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی اظهار داشت: در روزهای آینده یک محصول جدید دفاعی رونمایی خواهد شد. این محصول جدید یک هواپیمای جنگنده و پشتیبانی نزدیک از نیروهای مسلح خواهد بود که مراحل خود را طی کرده و در روز صنعت دفاعی پرواز خواهد کرد. همچنین اقلامی که برای ساخت آن استفاده شده رونمایی خواهد شد. در حوزه پدافند، موشک‌های «بالستیک، کروز و زمینی» کارهای خوبی انجام دادیم. ‌تانک «کرار» در اختیار نیروهای مسلح برای تست‌های نهایی است. در حوزه تسلیحات و تجهیزات اتفاقات خوبی افتاده است، در حوزه خدمات هم بدین صورت
است.
به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: تا پایان سال 97 حدود 60 پروژه تحقیقاتی را به اتمام خواهیم رساند که در سال آینده رونمایی می‌شوند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص سامانه پدافند موشکی «باور 373» هم گفت: این سامانه تا پایان سال تحویل نیروهای مسلح داده خواهد شد، اکنون تست‌های خود را طی می‌کند. این سامانه برای الحاق به نیروهای مسلح نیازمند تست‌های زیادی است که امیدواریم همه آزمون‌ها را با موفقیت سپری کند. پس از تحویل می‌توانیم، تکثیر و صادر کنیم.