kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

تعداد فقرای جهان از مرز 2 میلیارد نفر گذشت!

نتایج گزارش تازه «کمک جهانی انسانی ۲۰۱۸» نشان می‌دهد ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا در فقر به سر می‌برند و 753 میلیون نفر نیز در «فقر مطلق» هستند.

نتایج جدید گزارش موسوم به «کمک جهانی انسانی 2018» حاکی است بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر زندگی می‌کنند که 753 میلیون نفر از آنها با فقر مطلق روبه‌رو هستند و صرفا برای «زنده ماندن»! مبارزه می‌کنند. بر اساس این گزارش، وضعیت مربوط به انسان‌هایی که از قحطی، خشکسالی، منازعات و بلایا و فجایع طبیعی رنج می‌برند هر سال در روز جهانی کمک‌های انسانی که 19 اوت
(28 مرداد) است، منتشر می‌شود.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، این روز هر سال برگزار می‌شود تا از انسان‌هایی که از بحران‌های مختلف در سراسر جهان رنج می‌برند، حمایت صورت گیرد. حداقل 201 میلیون نفر در 134 کشور جهان در سال 2017 میلادی به کمک‌های انسان‌دوستانه برای زنده ماندن نیاز داشته‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که 20 میلیون و 700 هزار نفر هم در یمن نیاز به کمک‌های انسانی دارند. اتیوپی، نیجر، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی و سودان کشورهایی هستند که با 3 نوع بحران یعنی جنگ و درگیری ، فجایع طبیعی و بی‌خانمان شدن اجباری به طور همزمان روبه‌رو هستند.
این گزارش حاکی است، بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان با درآمد کمتر از 3 دلار در روز زندگی  می‌کنند. بیش از 753 میلیون نفر نیز با درآمد کمتر از 1/9 دلار در روز امرار معاش می‌کنند و با فقر مطلق روبه‌رو هستند.
این گزارش افزود: «بیش از 60 درصد کمک‌های بین‌المللی به
10 کشور در سال 2017 میلادی اختصاص یافته است و 14 درصد این کمک‌ها به سوریه ارسال شده است. یمن نیز 8 درصد این کمک‌ها را دریافت کرده است. سوریه برای پنجمین سال متوالی بیشترین بخش از کمک‌های انسان‌دوستانه جهانی را دریافت کرده است.»