kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
فقط یک روز پس از ادای سوگند

عمران‌خان کابینه را بست برنامه 100 روزه داد

«عمران‌خان» یک روز پس از ادای سوگند به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان، اعضای کابینه خود را مشخص کرد و بلافاصله یک برنامه 100 روزه داد.

«فواد چودری» سخنگوی حزب «تحریک انصاف» اعلام کرده، عمران‌خان رئیس این حزب که شنبه گذشته به‌عنوان نخست‌وزیر جدید، سوگند یاد کرده بود، تنها یک روز بعد (دیروز) اعضای کابینه 20 نفری خود را مشخص کرد. این افراد که شامل 15 وزیر و پنج مشاور می‌شوند، امروز در کاخ ریاست جمهوری پاکستان سوگند خواهند خورد.
به گزارش ایسنا، «ممنون حسین» رئیس‌جمهور پاکستان، بر روند اجرای سوگند، نظارت خواهد کرد. از اعضای مهم این کابینه، می‌توان به «شاه‌محمود قریشی» وزیر خارجه، «پرویز خطاک» وزیر دفاع و «فواد چودری» وزیر اطلاعات، اشاره کرد. پایگاه حزبی این وزیران و مشاوران، حزب حاکم (تحریک انصاف) و دیگر احزاب ائتلافی با این حزب است.
پیش از این، عمران‌خان اعلام کرده اولین سفر خارجی‌اش به ایران و سپس، عربستان خواهد بود.
سخنگوی وزیر خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای، پیروزی عمران‌خان را به وی تبریک گفت و اعلام کرد آمریکا در کنار پاکستان خواهد بود!
روابط فعلی پاکستان و آمریکا، تقریبا تیره است و بعید به نظر می‌رسد که در دوره عمران‌خان، مناسبات میان دو کشور، بهبود یابد.
برنامه 100 روزه
نخست‌وزیر جدید پاکستان ضمن اعلام اینکه مبارزه با بحران‌های آموزشی، بهداشتی و اشتغال، اولویت‌های سیاسی دولت وی خواهد بود، برنامه 100 روزه دولت خود را هم اعلام کرد. توسعه در شهرهای مختلف، حذف فامیل‌بازی از عرصه سیاسی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فقر در جنوب پنجاب، ایجاد 10 میلیون شغل جدید، درختکاری در سراسر کشور، کاهش مالیات و قیمت‌های بنزین و برق، و حمایت از افراد کم‌بضاعت، ازجمله برنامه‌هایی است که عمران‌خان برای 100 روز اول نخست‌وزیری خود مشخص کرده است.
همسر عمران‌خان نیز طی مصاحبه‌ای، اظهار داشته، مثل شوهر خود، خواستار تبدیل کردن پاکستان به چیزی شبیه «مدینه» زمان پیامبر(ص) است.