kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی تازه‌ترین درخواست جنبش جهانی «تحریم اسرائیل» از کشورها

جنبش جهانی «تحریم اسرائیل» بر ضرورت قطع سریع روابط کشورها با رژیم صهيونيستي و موسسات وابسته به آن، تاکید کرد.

جنبش «تحریم اسرائیل» بر ضرورت قطع سریع روابط کشورهای مصر، اردن، عربستان، امارات، بحرین، قطر و مغرب که روابطی علنی و غیر علنی با این رژیم و شرکت‌ها و موسسات وابسته به آن دارند، تاکید کرد.
به گزارش صدا و سيما به نقل از روزنامه رای‌الیوم،‌ اين روزنامه در یادداشتی به قلم «زهیر اندراوس» نوشته: «جنبش تحریم جهانی اسرائیل (بی‌دی اس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، با توجه به اقدام کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب قانون نژادپرستانه «سرزمین یهودیان» که در قالب قانون به اقدامات نژادپرستانه این رژیم اسرائیل که از سال 1948 (در اراضی فلسطینی) ادامه دارد مشروعیت بخشیده است و گذشته از این، با توجه به اینکه اسرائیل رژیمی استعمارگر، غاصب و نظامی است، اکثر فلسطینی‌ها به این باور رسیده‌اند که برای لغو این قانون و دیگر قوانین نژادپرستانه اسرائیل و بازخواست این رژیم استعمارگر باید مبارزات ملی در داخل و خارج فلسطین برای دستیابی به حقوق فلسطینی‌ها به ویژه آزادی، حق تعیین سرنوشت وبازگشت آوارگان، تشدید شود».
گفتنی است کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی«بی‌دی اس»، جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت صهیونیستی با اهرم اقتصادی برای پایان ‌اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است. این جنبش در سال ۲۰۰۵ توسط ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذارده شده و در حمایت از این کارزار، ده‌ها کنفرانس و حرکت اعتراضی در شهرهای مختلف جهان انجام داده است. حامیان این جنبش شامل چهره‌های دانشگاهی،اعضای اتحادیه‌های کارگری، احزاب سیاسی و شهروندان کشورهای مختلف جهان هستند. رژیم صهیونیستی به شدت علیه این جنبش موضع گرفته و بارها از آمریکا خواسته علیه آن وارد عمل شود.