kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* پس از کسب اجازه رئیس دستگاه قضایی از رهبر معظم انقلاب برای تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به مفسدین اقتصادی، جیغ ضدانقلاب داخلی و خارجی درآمد. لذا دستگاه قضایی باید ضمن رسیدگی دقیق و به‌موقع و ارائه گزارش عملکرد هفتگی به ملت از روند رسیدگی، ذره‌ای در برابر هجمه‌های خناسان از خدا بی‌خبر کوتاه نیاید.
عشقی
* از مسئولین قوه قضائیه تقاضا دارم از روند رسیدگی به پرونده انبار کالاهای احتکار شده و نیز سرنوشت کالاهای کشف شده در انبارها تا ورود آن به بازار مصرف و ... از طریق رسانه ملی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
3885---021
* برخورد مهربانانه با احتکارکنندگان کالای اساسی مردم و اقلام پرمصرف جامعه، در ادامه روند برخورد با احتکار کالا نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. ان‌شاءالله در همه مراحل این برخورد، قاطعیت و دقت حرف اول و آخر را بزند.
ذوالفقاری
* دست رئیس دادگاه مشهد را که 6 زورگیر و دزد و شمشیر به دست را به اعدام محکوم کرد و حکم اعدام اجرا شد را می‌بوسم. امیدوارم قانون درمورد همه سارقین مسلح و مفسدین اقتصادی این‌گونه قاطعانه و بهنگام و بدون تاخیر اجرا شود.
دشتی
* مدعیان اصلاح‌طلبی چه سر و سری با مفسدین اقتصادی دارند که مرتب درجامعه القاء می‌کنند با بگیر و ببند مفسدین اصلاح نمی‌شوند چرا مدعیان اصلاح‌طلبی همواره می‌خواهند این افراد فاسد را به عنوان کارآفرین جا بزنند؟!
4190---0917
* وقتی آمریکا علیه ایران وارد جنگ اقتصادی شده چرا مسئولان بانک مرکزی ارز کشور را به باد دادند درحالی‌که در چنین شرایطی عقل اولیه حکم می‌کرد حتی یک دلار بی‌مورد هزینه نشود.
3289---0937
* تفاوت ایران با ترکیه در مواجهه تحریم این بود که مسئولان ترکیه اقدام به فروش ارز و سکه نکردند و منافع کشورشان را مثل ما بر باد ندادند  متأسفانه اینجا سکه و ارز را که منابع ملی‌مان بود به نفع سودجویان و مفسدان به حراج گذاشتند.
محمدتقی صفری
* ترکیه توسط آمریکا تحریم شد و سیاست دولت ترکیه و حمایت مردم این کشور موجب شد ارزش پول ترکیه پس از کاهش دوباره بالا برود. حضور مردم برای فروش دلار و سیاست‌های پولی ترکیه در قبال تحریم‌ها امیدوارم درسی برای مسئولان و مردم کشورمان باشد.
1793---0935
* مقابله به مثل ترکیه نسبت به تحریم‌های آمریکا بار دیگر اثبات کرد که آمریکا دیگر کدخدای ادعایی دنیا نیست، مسئولان کشور باید پاسخ تحریم‌ها و اهانت‌های پی‌درپی مقامات آمریکایی را انقلابی و بدون معطلی بدهند.
زهری
* بسته بانک مرکزی به گونه‌ای است که احساس می‌شود میلی برای کنارگذاشتن دلار از مبادلات اقتصادی کشور وجود ندارد، کاش در بسته اقتصادی جایی هم برای رونق بخشیدن به تولید داخل و حمایت از بنگاه‌های کوچک در نظر گرفته می‌شد و با حمایت بانک مرکزی تولیدکنندگان مسیر هموارتری را در پیش رو داشتند.
5054---025
* آقای نوبخت سخنگوی دولت هرچه مطالب غیرواقعی بود در این چند سال تحویل مردم داد و امروز چون در این کار کم آورده ونتیجه سیاست‌های مورد تبلیغ او برای مردم آشکار شده تصمیم گرفته محترمانه خودش را کنار بکشد.
8902---0914
* تک‌نرخی کردن ارز بدون کار کارشناسی برای بزک کردن برجام بدفرجام، به گرانی ارز منجر شد!
2696---0912
* ژاپن وام نیم درصدی به تولیدکننده می‌دهد ولی در کشور بانک‌ها گاهی 28 درصد سود می‌گیرند! با داشتن سابقه 48 سال کار تولیدی و تعطیلی آن، برای خریدن حلقه نامزدی فرزندم درمانده شده‌ام! از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم!
8068---0912
* دو اپراتور همراه اول و ایرانسل مرتب و پی‌درپی به مشترکین خود پیام می‌دهند که فلان کالای مصرفی را تهیه بکنند و جایزه بگیرند. فرهنگ مصرف‌گرایی و ترویج آن کاملا در جهت خنثی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بلکه تسهیل‌کننده وابستگی کشور به خارج است. چرا با نقض سیاست‌های کلی کشور برخورد نمی‌شود.
0948---0912
* برای به نام کردن کنتور برق به اداره برق شهرری مراجعه کردم. بدهی 110 هزار تومانی نفر قبل را از بنده طلب می‌کنند. خداوکیلی نمی‌شود از خود آن فرد مطالبه کرد؟
8397---0912
* مستمری دریافتی من 900 هزار تومان است، یکی از چشم‌های بنده پروتز است که متاسفانه شکست. برای خرید مجدد آن مراجعه کردم. 500 هزار تومان قیمت دادند. به هر نحوی بود پول را تهیه کردم و چشم مصنوعی را خریداری کردم، برای استفاده از خدمات بیمه اقدام کردم اما بیمه مبلغ ناچیزی را پرداخت کرد طوری که مبلغ واریزی بیمه به حساب بنده حالت توهین‌آمیز دارد.
7704---021
* با وجود آن‌که روی دفترچه‌های انتخاب رشته قید شده 15000 ریال، وقتی به دکه‌ای در محدوده تهرانسر مراجعه کردم اظهار داشت تمام شده و افراد را به خودروی پرایدی که در نزدیکی آن دکه بود راهنمایی می‌کرد که او دفترچه‌ها را به مبلغ صدهزار ریال می‌فروخت! وقتی به 124 زنگ زدم گفتند ما فقط درمورد مکان‌های ثابت پاسخگو هستیم. زمانی که یک هم‌وطن به همنوع خود خیانت می‌کند و با گرانی و احتکار زندگی روزمره را برای همه سخت می‌کند چه توقعی از بیگانه خواهیم داشت. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
یک هم‌وطن
* بیش از 800 خانوار روستای  کرشت بومهن در 20 کیلومتری پایتخت از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی محرومند. قشر ضعیف این روستا مجبورند برای تزریق یک آمپول با صرف هزینه بالا و مسافت طولانی به بومهن بروند! چرا مسئولان وزارت بهداشت به این مشکلات دیرینه مردم رسیدگی نمی‌کنند؟!
8949---0912
* عبور از عرض جاده محمدشهر کرج در محدوده داروخانه شبانه‌روزی شبستر بسیار مشکل و خطرناک شده است و نیاز به نصب پل عابرپیاده می‌باشد. امیدواریم مسئولان امر ترتیب اثر بدهند.
6065---0921
* آنتن‌دهی ایرانسل در تهرانسر غربی بسیار بد است. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.
9554---0901
پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، شنبه مورخ 1397/5/20 صفحه 2 با مضمون: درخواست نصب آبسردکن در کلیه ایستگاه‌های مترو ضمن تشکر از این مسافر گرامی به اطلاع می‌رساند: با توجه به تجهیزات و امکانات رفاهی موجود در ایستگاه‌ها، تمامی ایستگاه‌های خط دو، دارای یک دستگاه آبسردکن بوده و ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، فرهنگسرا و امام حسین(ع) نیز مجهز به دو دستگاه آبسردکن می‌باشند.
پاسخ شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، دوشنبه مورخ 1397/5/15 صفحه 2 با مضمون درخواست نصب احادیث و آیات قرآن در ایستگاه‌های مترو ضمن تشکر از این مسافر گرامی، به اطلاع می‌رساند: حدود شصت درصد از فضای در اختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو، به آموزش‌های شهروندی اختصاص داده شده که بر اساس رویکرد مصوب، عموما در آن از آموزه‌های دینی و اسلامی اعم از آیات و روایات استفاده شده است. این شرکت ضمن قدردانی از توجه و پیگیری مسافران محترم، خواهشمند است با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود ما را در بهتر شدن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه یاری نمایند.