kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرد

اعطای تسهیلات 4 درصدی برای رسانه‌ها و خبرنگاران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با قرض‌الحسنه مهر ایران در اعطای تسهیلات رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مدیران رسانه‌ها می‌توانند تا سقف 170 میلیون تومان و خبرنگاران تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد دریافت کنند.
همدان- خبرنگار کیهان:

محمد سلطانی‌فر در دیدار با اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به مشکل روزنامه‌ها در موضوع کاغذ اظهار کرد: وزارت ارشاد راهکارهایی برای رفع مشکل کاغذ دیده است.
وی تشریح کرد: متأسفانه در افزایش قیمت کاغذ شرکت‌های عرضه کننده در مواجهه با این حجم از تقاضا تصمیم به بالا بردن قیمت گرفتند.
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد از اجرای 2 طرح در راستای تأمین کاغذ مورد نیاز مطبوعات خبر داد و افزود: طرح تولید کاغذ از روزنامه باطله که با احداث کارخانه‌ای در اراک شکل گرفته است سالانه 18 هزار تن تولید کاغذ را در پی خواهد داشت و طرح تولید کاغذ از سنگ آهک در یزد نیز به تأمین نیاز کشور کمک خواهد کرد.
وی افزود: رسانه‌ها را متولی واردات کاغذ کردیم. از تجار هم خواسته شده تا حد توان، کاغذ وارد کنند.
سلطانی‌فر در ادامه به موضوع بیمه خبرنگاران اشاره و عنوان کرد: امسال در طرح بیمه تکمیلی سرمد تا سقف 3 هزار نفر بیمه خبرنگاران دیده شده که تاکنون یک هزار و 208 نفر در آن عضو شده‌اند و اعضای صندوق هنر می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند.
وی در پایان به حضور هزار خبرنگار خارجی در رویداد 2018 در همدان اشاره کرد و افزود: 160 رسانه خارجی در کشور ما دارای مجوز هستند که باید فضای تعامل و تبادل اطلاعات با این رسانه‌ها تقویت شود.