kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

عمران‌ خان به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر پاکستان سوگند خورد

عمران خان که در انتخابات پارلمانی اخیر با شعار ساده‌زیستی و مبارزه با فساد به پیروزی رسید، به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر پاکستان سوگند یاد کرد.

پارلمان پاکستان روز جمعه «عمران ‌خان» را که حزبش در انتخابات پارلمانی اخیر پیروز شده، به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان انتخاب کرد. در همین ارتباط، دیروز «عمران خان» بازیکن پیشین کریکت و سیاستمدار امروز پاکستان سوگند نخست‌وزیری یاد کرد. وی بیست و دومین نخست‌وزیر پاکستان است. «ممنون حسین»، رئیس‌جمهور پاکستان، در مراسم ادای سوگند «عمران خان» حضور پیدا کرد. این مراسم در دفتر ریاست‌ جمهوری پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد. حزب «تحریک انصاف» به ریاست عمران خان، در انتخابات پارلمانی اخیر در پاکستان با کسب ۱۱۵ کرسی از مجموع ۲۷۲ کرسی پارلمان در جایگاه نخست این انتخابات قرار گرفت.
«عمران خان» در مراسم تحلیف خود با لحنی قاطع در حضور نمایندگان مجلس پاکستان گفت: «من پس از بیست و دو سال مبارزه و بدون کمک هیچ دیکتاتوری به اینجا رسیده‌ام.»  عمران خان با این سخن در واقع این اتهام را که با حمایت‌ها و مداخله‌جویی‌های ارتش پاکستان در جریان مبارزات انتخاباتی به پیروزی رسیده است، بی‌اساس دانست. او که 65 سال دارد به خاطر این که در دوره ورزش حرفه‌ای خود توانست تیم ملی کریکت پاکستان را در جام جهانی سال 1992 به تنها عنوان قهرمانی خود برساند، در چشم مردم پاکستان از محبوبیت خاصی برخوردار است. جلوگیری از ایجاد بحران اقتصادی و بهبود فرصت‌های شغلی از جمله چالش‌های پیش روی عمران خان محسوب می‌شود. وی نگاه مثبتی به امام خمینی(ره) و دکتر علی شریعتی و ایران دارد و قرار است در اولین سفر خارجی خود به تهران سفر کند. عمران خان  پیشتر در سخنانی گفته بود: «نخستین کاری که انجام خواهیم داد مبارزه با فساد است. من به شما قول می‌دهم.»