kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

همایش هم‌افزایی «هوانیروز ارتش و سپاه» برگزار شد

همایش هم‌افزایی بین فرماندهان هوانیروز ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش برگزار شد.

به گزارش فارس، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این همایش اتحاد و همکاری این دو یگان را مانند تیری بر جان دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: هوانیروز قدرت بالقوه ارتش اسلام بوده و مثل خونی در رگ نیروهای مسلح در جریان
است.
وی خاطرنشان کرد: در روز اول زلزله کرمانشاه تا ظهر آن روز با ۵۲۰ سورتی پرواز هیچ مجروحی در سرپل ذهاب باقی نماند که این باعث افتخار هوانیروز
است.
امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی نیز در این همایش با ‌اشاره به فعالیت‌های یگان بالگردی نزاجا، اظهار داشت: تاکنون تجهیز بالگردهای 214 به راکت‌انداز، تجهیز 20 بالگرد به سامانه دید در شب، تغییر کاربری موشک‌های برد بلند و پوشش عملیاتی 17 استان کشور در حوزه اورژانس هوایی را به انجام رساندیم.
به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های 28 گانه لبیک اقدامات بسیار مثبتی انجام و این طرح‌ها در راستای ارتقای تجهیزات و سطح آمادگی نیروها و البته تکریم کارکنان و پیشکسوتان هوانیروز به خوبی اجرا شد. ارتقای آموزش کارکنان و تعمیر و تجهیز بالگردها نیز انجام شده است.
هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم
امیر قربانی همچنین در حاشیه این همایش، در جمع خبرنگاران نیز خاطرنشان کرد: ما امروز هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و تمام قطعات به دست متخصصین خودمان ساخته می‌شود و بر روی بالگردها نصب می‌شود.
به گزارش مهر، وی اظهار داشت: هوانیروز ارتش امروز در ارتقای برد سلاح‌های بالگردی خود به بُرد بالای ۸ تا ۱۲ کیلومتر رسیده است.
تشکیل کمیسیون مشترک در هوانیروز سپاه و ارتش
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد رحمانی، فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: یکی از افتخارات من و همرزمان پاسدارم حضور در دفاع مقدس در کنار ارتش و هوانیروز است. ما از سال 63 در کنار این عزیزان بوده و شاهد مجاهدت‌های آنها در مقابل دشمن بعثی بوده‌ایم.
به گزارش تسنیم، وی با‌ اشاره به پای کار بودن هوانیروز، ادامه داد: همه می‌دانند که هر اتفاق و حادثه‌ای که در کشور رخ دهد، اولین یگانی که به سرعت حضور پیدا می‌کند هوانیروز است. سردار رحمانی با ‌اشاره به خدمات هوانیروز در امدادرسانی و کمک به مردم در حوادث طبیعی، گفت: در سیل و زلزله و دیگر حوادث هوانیروز نقش اصلی را برعهده ‌دارد. فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هوانیروز سپاه از سال 60 و در عملیات خیبر کم‌کم شکل گرفت و بعد از آن در قالب نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار خود ادامه داد و عملاً از سال 95 با فرمان فرماندهی معظم کل قوا هوانیروز سپاه به طور رسمی تشکیل شد. وی بیان داشت: کمیسیون‌های مشترک و مختلفی در هوانیروز سپاه و ارتش شکل گرفته و هدف ما از تشکیل این کمیسیون‌ها ارتقای سطح هماهنگی‌ها و آمادگی‌ها بین هوانیروز ارتش و سپاه است.
سردار رحمانی ابراز داشت: امروز بحمدالله توانمندی‌های بسیاری در هوانیروز سپاه و ارتش وجود دارد که می‌توان با هم‌افزایی بهره بیشتری از آن ببریم. البته ما امروز نیز در عملیات‌های مختلف هماهنگ و همزمان عمل می‌کنیم.
شبیه‌ساز ارتقایافته بالگرد ۲۰۶ رونمایی شد
در حاشیه همایش هم‌افزایی هوانیروز ارتش و سپاه، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش از پروژه شبیه‌ساز پایه ارتقا یافته بالگرد ۲۰۶ رونمایی کرد. این پروژه به همت معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش به‌روز‌رسانی شده است.