kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
معاون استاندار تهران خبر داد

احتکار لوازم خانگی توسط 2 برند معروف کره‌ای که در بازار ایران فربه شده‌اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا فقط به سود می‌اندیشند، گفت: دو برند معروف خارجی کره‌ای نیز لوازم خانگی را در انبارهای خود در این استان احتکار کردند.

به گزارش ایرنا، محمد امامی امین دیروز در پایان نشست کارگروه تنظیم بازار استان تهران به خبرنگاران گفت: برخی وارد کنندگان از جمله دو برند تجاری معروف کره‌ای بازار لوازم خانگی به محض بحرانی شدن شرایط کشور، سیاست انقباضی در پیش می‌گیرند و اینکه شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده در شرایط اضطراری تنها منافع خود را در نظر بگیرند قابل پذیرش نیست.
امامی امین ادامه داد: تعزیرات استان تهران در بازدید از انبار یکی از این برندها، با بیش از 60 هزار قطعه کالای انباری مواجه شده درحالی که ماه‌ها است کالاهایش را در نمایندگی‌های زیرپوشش خود عرضه نکرده است.
وی افزود: برندهای کره‌ای بیش از ٢٠ سال است در بازار ما فربه شده‌اند و بخش مهمی از گردش مالی را در ایران دارند اما همیشه زودتر از سایر برندها به استقبال تحریم می‌روند و نیاز است با کمک وزارت امور خارجه خط مشی در این بخش تدبیر شود.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه بخشی از کار در بازار رعایت اخلاق و مشتری‌مداری است، گفت: به دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان تعزیرات حکومتی تاکید شده است که انبار برندهای استان تهران را شناسایی و رصد و در صورت عرضه نشدن کالا برای رفع نیاز بازار برخورد تعزیری کنند.
امامی امین ادامه داد: مردم برای تامین کالاهای اساسی و مصرفی خود نگران نباشند و حتی اگر واردات به کشور متوقف شود تا یک سال کالای مورد نیاز داخل وجود دارد.وی افزود: همان‌طور که دولت اعلام کرده کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنند و قیمت این ارز تا پایان سال تغییری نخواهد کرد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه 70 هزار تن کالا در گمرک‌های تهران موجود و به بازار نرسیده است، گفت: وزارت صنعت قبل از ابلاغ دستورالعمل باید زیرساخت‌های آن را در بازار فراهم می‌کرد. در بازدید از گمرک‌های تهران مشخص شد کالاهای وارد شده با مجوزهای لازم حداکثر تا چهارساعت می‌توانند ترخیص شوند.
امامی امین افزود: تأمین نقدینگی مابه التفاوت نرخ ارز برای کسی که از چند ماه قبل اقدام به واردات کرده دشوار و غیرممکن است.
تأمین نیاز بازار در آستانه بازگشت حجاج
وی با اشاره به یکی از دستورهای این نشست که پیرامون تامین مرغ و تخم مرغ مورد نیاز بازار استان تهران بود، بیان کرد: افزایش عرضه مرغ برای تامین نیاز و تنظیم بازار در آستانه بازگشت حجاج یکی از اقدامات روزهای آینده خواهد بود.
معاون استاندار تهران با اشاره به نیاز بازار به دام زنده در آستانه عید سعید قربان، گفت: با کمک عشایر استان تهران 46 مرکز عرضه دام زنده با ظرفیت 50 هزار راس گوسفند آماده‌سازی شده است که در ایام منتهی به عید قربان از طریق این مراکز به بازارعرضه می‌شود، سه‌هزار لاشه دام سبک نیز برای کسانی که تمایلی به ذبح دام زنده ندارند و فقط نیاز به گوشت گرم دارند آماده عرضه خواهد شد.