kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

کوتاه اقتصادی


 
  * وزیر صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو هشدار داد که یا باید خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند و یا مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند. محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه این وزارتخانه چگونه بر عرضه کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت می‌کند تا این کالاها از جمله خودرو، گران‌تر از نرخ مربوطه عرضه نشوند؟ اظهار کرد: شرکت‌هایی که خودرو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، مشمول نظام قیمت‌گذاری بوده و باید خودروها را متناسب با نرخ ارز مربوطه عرضه کنند.وی ادامه داد: واردکنندگان خودرو اگر می‌خواهند خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت‌های حاشیه بازار عرضه کنند، باید مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند بنابراین این شرکت‌ها نمی‌توانند از این نمد کلاهی برای خود ببافند.
* معاون وزیر صنعت گفت: پژو برای لغو قرارداد محکوم است و باید جریمه پرداخت کند. محسن صالحی نیا در گفت‌وگو با تسنیم، با ‌اشاره به اینکه تعلیق همکاری فرانسوی‌ها با ایران باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی شده است، اظهار داشت: این موضوع مقطعی است و خودروسازان درصدد تأمین قطعات این خودروها از داخل کشور هستند. وی با تأکید براینکه ما تضامین لازم را در قرارداد با از طرف فرانسوی گرفته‌ایم، گفت: پژو باید در تأمین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای 2008 که پیش فروش شده تعهدات خود را انجام دهد و برای لغو قرارداد هم محکوم است و باید جریمه پرداخت کند.
* به مناسبت ۲۴ امین سالروز ورود فناوری تلفن همراه به کشور، همراه اول به تمامی مشترکین خود هدیه می‌دهد.به گزارش اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت بيست و چهارمين سالروز تولد همراه اول، این اپراتور به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری خود در ۷ سطح متفاوت بسته دیتای یک روزه از ۱۰۰ مگابایت تا ۱۰۰ گیگابایت هدیه می‌دهد. در این طرح که از ۱۹ مرداد تا پایان ۲۶ مرداد ۹۷ به مدت یک هفته اجرا می‌شود، برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، پس از ثبت‌نام، یکی از ۷ بسته در نظر گرفته شده به صورت تصادفی فعال می‌شود و مشترک تنها یک روز (از ساعت ۵ صبح تا ۱۹ عصر) فرصت دارد از بسته دیتای هدیه خود استفاده کند. همراه اولی‌ها می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده، از طریق شماره گیری کد دستوری #۲۴*۹۷* بصورت رایگان در این طرح ثبت‌نام کرده و از هدیه اپراتور اول که بصورت رندوم برای مشترکین فعال می‌شود، بهره‌مند شوند.