kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
باوجود ظرفیت‌های بالای معدنی کشور

واردات معدن طی ۲ ماه ۵۰ درصد افزایش یافت!

علیرغم ظرفیت‌های بالای معدنی در کشورمان ،میزان واردات در حوزه معدن طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 50/6 درصد افزایش داشته است.



به‌ گزارش ‌ایسنا، میزان ارزشی واردات در بخش صنعت طی دو ماهه سال جاری معادل پنج میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به واردات پنج میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلاری صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته به میزان 7/8 درصد کاهش یافته است.
میزان واردات انجام شده در حوزه معدن نیز طی دو ماهه سال جاری رقمی معادل ۵۶ میلیون دلار بوده که نسبت به واردات ۳۷ میلیون دلاری این بخش در سال گذشته با افزایشی بیش از ۵۰ درصد روبرو شده است. در ‌عین ‌حال واردات صورت گرفته در حوزه فرش و صنایع دستی طی دو ماهه ابتدایی سال جاری معادل ۳۷۹ هزار دلار بوده است که نسبت به واردات ۵۶۷ هزار دلاری انجام شده در مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۳۳ درصدی روبرو شده است.
در ‌عین ‌حال میزان وزنی واردات انجام شده در بخش صنعت طی دو ماهه ابتدایی سال جاری معادل دو میلیون و ۱۵ هزار تن بوده که نسبت به واردات دو میلیون و ۷۴۵ هزار تنی صورت گرفته در مدت مشابه سال قبل با کاهش 26/6 درصدی همراه شده است.
در بخش معدن نیز میزان وزنی واردات انجام گرفته طی ۶۰ روزه سال ۱۳۹۷، ۲۰۰ هزار تن بوده است که نسبت به ۱۳۸ هزار تن واردات انجام شده در این حوزه طی مدت مشابه سال گذشته با افزایشی 45/2 درصدی مواجه شده است. در بخش فرش و صنایع دستی نیز میزان وزنی واردات صورت گرفته ۱۶۲ تن بوده است که نسبت به ۱۳۲ تن واردات انجام شده در مدت مشابه سال گذشته با رشدی 22/6 درصدی روبرو شده است.