kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
ورود ملی‌پوشان فوتبال به محل برگزاری بازی‌های آسیایی

مشکلات عدیده تیم ملی امید در جاکارتا استیلی: بازیکنان برای دیدار با عربستان لحظه شماری می‌کنند

در فاصله چهار روز مانده تا زمان برگزاری نخستین بازی تیم فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، حمید استیلی مدیرفنی این تیم می‌گوید: بازیکنان برای رویارویی با تیم عربستان لحظه شماری می‌کنند.



سرویس ورزشی-

با توجه به شروع مسابقات رشته‌های تیمی قبل از افتتاحیه بازی‌های آسیایی، تیم ملی هندبال ساعت 16 و تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 22 روز جمعه 19 مرداد ماه وارد جاکارتا شدند.
تیم ملی فوتبال هفته گذشته جهت حضور در اردو و مسابقات تدارکاتی وارد شانگهای چین شده و بعد از اتمام اردو راهی جاکارتا گردید و تیم ملی هندبال بعد از اردو و دیدار تدارکاتی در مالزی، راهی جاکارتا محل برگزاری رقابت‌های آسیایی شد. تیم ملی فوتبال کشورمان 24 مرداد ماه در نخستین مسابقه به مصاف عربستان می‌رود و تیم ملی هندبال با مالزی دیدار خواهد داشت.
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا بطور رسمی از 27 مرداد ماه آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال با توجه به محل برگزاری رقابتها در حومه جاکارتا و تیم ملی هندبال در شهر جاکارتا مستقر گردید.
مشکل بزرگ تیم امید در جاکارتا
پس از حضور تیم امید در اندونزی، مهم‌ترین مشکل تیم‌ ‌ملی امید در این کشور مسافت بسیار زیاد دهکده المپیک تا محل تمرین تیم‌ ‌ملی است که شاگردان کرانچار برای رفت و آمد روزانه به تمرین حدود سه ساعت در خیابان‌های جاکارتا سر می‌کنند.
با وجود پیگیری‌های مدیران تیم‌ ‌ملی، مسئولان کمیته‌ برگزاری اعلام کرده‌اند در این مورد نمی‌توانند کمکی را به تیم‌ ‌ملی امید داشته باشند و تیم‌ ‌ملی امید خودش را باید با این شرایط تطبیق دهد.
تیم‌ ‌ملی زیر ۲۱ سال ایران که به عنوان نماینده فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی شرکت کرده است با مشکل خورد و خوراک مواجه است چرا که تیم‌ ‌ملی در این مسابقات همراه خود آشپز نبرده و تفاوت ذائقه ایرانی‌ها با کشور اندونزی موجب بروز مشکلاتی برای تیم‌ ‌ملی امید شده است.
تاکنون ملی‌پوشان از غذاهای کنسرو شده استفاده کرده‌اند اما رایزنی‌هایی با مسئولان محل اقامت تیم‌ ‌ملی شده تا از مواد خوراکی مانند ماهی و مرغ برای ملی‌پوشان غذا تهیه شود.
انگیزه بالای بازیکنان برای تقابل با عربستان
در فاصله چهار روز مانده تا بازی تیم‌های ایران و عربستان در بازی‌های آسیایی، حمید استیلی مدیرفنی تیم امید درخصوص آخرین وضعیت این تیم گفت: خوشبختانه تیم شرایط خوبی دارد و بازیکنان برای برگزاری دیدار نخست با عربستان لحظه شماری می‌کنند. مهدی امینی هم که در بازی چین آسیب دید و به بیمارستان انتقال یافت، در حال حاضر شرایط خوبی دارد و بدون مشکل در خدمت تیم خواهد بود.
او درباره دیدار با تیم المپیک چین گفت: به طور کلی مسابقات تدارکاتی که پشت سرگذاشتیم کمک بسیار زیادی به ما کرد.هم بازی‌هایی که در تهران داشتیم، هم مسابقات با عراق و هم دیدار با چین دقیقا در مسیر اهداف کادر فنی انجام گرفت و درس‌های زیادی برای تیم به همراه داشت. من پس از بازی با چین هم با بازیکنان صحبت کردم و گفتم که می‌بایست از لحظه به لحظه بازی‌های تدارکاتی درس بگیریم و دیگر در میدان رسمی فرصت‌اشتباه نداریم.
مدیر تیم‌ ‌ملی امید ایران، بیان‌ کرد: ‌دقیقه به دقیقه بازی با چین، برای تیم ما شرایط بازی‌های رسمی را تداعی کرد. در این دیدار، در لحظات نخست گل خوردیم و کمی غافلگیر شدیم. در ادامه مالکیت توپ و میدان در اختیار تیم ایران بود اما چین دو بار دیگر به گل رسید. با این وجود در نیمه نخست یک گل زدیم اما در نیمه دوم به صورت کلی بازیکنان عملکرد بسیار بهتری داشتند و یک گل دیگر هم به ثمر رساندیم. ضمن اینکه دوبار توپ به تیر دروازه چین اصابت کرد و با بدشانسی از زدن گل تساوی باز ماندیم. وی ادامه‌ داد: چینی‌ها برای این بازی خیلی برنامه‌ریزی کرده بودند و با تبلیغات زیاد، تماشاگر خوبی را به ورزشگاه آورده بودند. در مجموع این مسابقه بر مبنای اهداف کادر فنی به بهترین شکل به تیم کمک کرد و ارزیابی از این دیدار مثبت است.
استیلی درباره شناخت کادر فنی تیم‌ ‌ملی امید ایران از تیم عربستان، گفت‌: به هر حال هر تیمی برای حضور در بازی‌های آسیایی، قطعا با تدابیر خاصی پای به میدان می‌گذارد. همان طور که تیم ما هم به شکلی بازی‌های تدارکاتی‌اش را برگزار کرد که حریفان ویژگی‌هایش را نتوانند مورد ارزیابی دقیق قرار بدهند که بعدا در این باره توضیحات بیش‌تری می‌دهم. با این وجود، سه بازی تدارکاتی از عربستان به دست کادر فنی رسیده و سعی می‌کنیم تا زمان برگزاری دیدار با این تیم، فیلم مسابقات دیگری را هم از این تیم به دست بیاوریم.
لازم به یادآوری است که بازی ایران و عربستان روز چهارشنبه در جاکارتا برگزار می‌شود.