kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

خادم فقط قول ۴ مدال طلا در بازی‌های آسیایی را داد!

رئیس ‌فدراسیون کشتی پیش‌بینی کرد کشتی گیران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بتوانند ۴ مدال طلا کسب کنند.

رسول خادم سعی کرده چند روز مانده تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ سطح توقعات از کشتی را حسابی پایین بیاورد. نسبت به دوره قبلی که مسابقات کشتی در ۱۴ وزن(۷ وزن آزاد و ۷ وزن فرنگی) برگزار می‌شد، ۲ وزن حذف شده و در مجموع ۱۲ کشتی‌گیر راهی اندونزی می‌شوند.
در دوره گذشته کشتی گیران ایرانی ۶ طلا، یک نقره و ۵ برنز کسب کردند و در این دوره نیز با وجود کاهش اوزان انتظارهای زیادی از این رشته می‌رود. رسول خادم، رئیس‌فدراسیون کشتی در فاصله یک هفته مانده تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ سعی کرده توقعات را پایین بیاورد. او در این باره به خبرگزاری مهر گفت: «ما در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در ۱۴ وزن ۶ مدال طلا گرفتیم. در این دوره از بازی‌ها دو وزن کاهش یافته و باید در ۱۲ وزن به میدان برویم. همچنین با توجه به شرایط تیمی و اینکه در سال‌های اخیر کشتی گیران خوبی از روسیه و گرجستان جذب کشورهای مختلف آسیای میانه شده‌اند وعملکرد خوبی به ویژه در اوزان پُرامید ما از نظر کسب مدال داشته اند، پیش‌بینی می‌کنم ۴ مدال طلا، یعنی ۲ مدال در کشتی آزاد و دو مدال در کشتی فرنگی کسب کنیم.»
خادم در شرایطی صحبت از کسب 4 مدال طلا می‌کند که به نظر می‌رسد مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انتظار بیشتری از کشتی برای کسب مدال طلا داشته باشند.