kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
امام جمعه قم:

انتظار از رئیس‌جمهور حرکت انقلابی برای حل مشکلات مردم است

امام جمعه قم گفت: انتظار است رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی به جای گره زدن مشکلات به داخل و خارج با حرکت انقلابی، حل مشکلات مردم در این زمینه را شتاب ببخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به مشکلات پیش روی کشور، گفت: اگر همه ما به وظایف خود درست عمل کرده و به خدا اعتماد و توکل کنیم، خداوند قادر است که تمام این مشکلات را از سر راه بردارد.
به گزارش فارس، امام جمعه قم با اشاره به سالروز مقاومت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه ابراز داشت: حزب الله نشان داد که راه پیروزی در برابر چنین دشمنان زبان نفهمی مقاومت است، نه مذاکره.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مطالبات رهبری از قوای سه گانه برای اصلاح اوضاع اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم، بیان داشت: انقلاب اسلامی در عرصه داخلی، منطقه‌‌ای و بین‌المللی با پیشروی راهبردی خود بنیان نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم را متزلزل کرده و جبهه مقاومت شکست‌های سنگینی را بر آنها تحمیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه پیروزی‌های مقاومت همچنان ادامه دارد، یادآور شد: راه حل غلبه بر ضعف‌ها، آسیب‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی تولید پیوسته، حفظ اقتدار ملی، حفظ و ارتقاء امنیت، خدمت بهتر به مردم، حفظ انسجام و وحدت ملی، تقویت روحیه انقلابی و تقویت عزم و اراده مردم است.
امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی افزود: باید مسئولانی به کار گرفته شوند که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته و در این زمینه دستورات مقام معظم رهبری را عملی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: هیچ کس به خصوص مسئولان ارشد نظام نباید تصور کرده و نباید چنین تبلیغ کنند که تحریم‌های آمریکا دلیل اصلی اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات اقتصادی مردم است. وی خاطرنشان کرد: 40 سال است که ما از سوی آمریکا تحریم شده‌ایم ولی ملت نشان داده‌اند که این تحریم‌ها در برابر عزم، اراده و ایمان هرگز کارساز نبوده و نیست. امام جمعه قم منشا نابسامانی‌های اقتصادی و معضلات معیشتی مردم را ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی دانست و گفت: عدم باورمندی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی، امنیت ملی و گشایش ملی به بیگانگان از دیگر مشکلاتی است که باید برطرف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: باید برای چیره شدن بر مشکلات اقتصادی وحدت مسئولان و سران قوا حول محور ولایت شکل گرفته و عزم و اراده جدی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج است.
وی با اشاره به دستور رهبری برای تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی و برگزاری جلسات خوب این شورا، گفت: انتظار است که این شورا دستورات قاطع و صریح رهبری را عملیاتی کرده و همچون قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن مشکلات را در بازه زمانی کوتاه اجرایی کرده و گزارش خود را در مقاطع مختلف به مردم اعلام کنند.
امام جمعه قم تقویت تولید و اشتغال، رفع معضل بیکاری و گرانی سرسام آور را خواستار شد و افزود: باید در این زمینه با مردم شفاف سخن گفته شود و انتظار است رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی به جای گره زدن مشکلات به داخل و خارج با حرکت انقلابی، حل مشکلات مردم در این زمینه را شتاب ببخشند.