kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

کوتاه از شهرستان‌ها

تقدیر از رانندگان قانونمند
* طرح تشویق رانندگان منضبط و قانونمند آذربایجان شرقی با تقدیر و اهدای جایزه به 70 راننده، اجرا شد.
این طرح در طول 2 روزکاری مامورین پلیس راه «تبریز- آذرشهر» و «تبریز- بستان‌آباد» و با استقرار اکیپ‌های کنترل نامحسوس اجرا شد و طی آن رانندگان منضبط و قانونمندی که مرتکب تخلف رانندگی  نشده‌اند، مورد تقدیر و توجه قرار گرفتند.
افتتاح 8 کتابخانه
اهواز- خبرنگار کیهان: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از افتتاح 8 کتابخانه جدید در این شهر خبر داد. احمد سراج با بیان این که در حال حاضر این معاونت از سه کتابخانه فعال در سطح‌ شهر اهواز برخوردار می‌باشد، افزود: 8 کتابخانه دیگر در حال احداث است که از این تعداد 7 مورد در سرای محله‌ها با امکانات بسیار خوبی در حال تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.
وی گفت: سرای محله کیانشهر در حال حاضر تجهیز شده و یکی از بخش‌های مهم آن کتابخانه است و همچنین کتابخانه دیگری با کمک یکی از خیرین اهوازی در منطقه کوی آغاجری تجهیز شده است.
سراج اظهار داشت: شهرداری اتوبوسی را به کتاب تجهیز کرده و قرار است این اتوبوس در محلات کم برخوردار و مناطق حاشیه مستقر شود.
افتتاح سالن چند منظوره
مراغه- خبرنگار کیهان: مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از افتتاح سالن چند منظوره آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر مراغه خبر داد.
ارشدزاده گفت: برای احداث این سالن چند منظوره کمترین هزینه صرف شده و با 650 میلیون تومان به اتمام رسیده است.
وی گفت: بهترین تجهیزات و تاسیسات در این سالن نصب شده و سالن ورزشی، فرهنگی است که در راستای درآمدزایی به موسسه خیریه خواجه نصیر مراغه قرار گرفته و در اوقات اضافی در اختیار سایر سازمان‌ها و مردم خواهد بود.
سامان‌دهی ترافیک شهری
* رئیس شورای شهر مراغه گفت: با توجه به صنعت گردشگری در توسعه شهر، طرح‌های ترافیکی برای بهبود منظر شهری و سهولت در تردد شهروندان اجرا می‌شود.
مرتضی غلامی ادامه داد: سد معبر و وجود دستفروشان در معابر عمومی و بازار، یکی از عوامل ایجاد مشکلات ترافیکی در شهر است که با برنامه‌ریزی مناسب ساماندهی و مرتفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: با مصوبه کمیسیون ترافیک و شهرسازی این شورا با سدمعبر واحدهای صنفی و خودروهای دستفروش در معابر اصلی و فرعی شهر برخوردار خواهد شد.
ممنوعیت کشت دوم شالی
ساری - خبرنگار کیهان: مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی تقریبا در سقف منابع تجدیدپذیر بهره‌برداری می‌شود گفت: کیفیت آب زیرزمینی در مقایسه با 10 سال گذشته تخریب و شوری و نیترات روند افزایشی داشته لذا کشاورزان برای انجام کشت دوم شالی مجاز بر استفاده از آب زیرزمینی نیستند.
محمدابراهیم یخکشی با اشاره به اتکا 30 درصد بخش کشاورزی استان به آب زیرزمینی تعداد چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق استان را حدود 90 هزار حلقه برشمرد و گفت: این پروانه‌ها فقط برای یک کشت صادر شده و مالکین چاه حق ندارند از آن برای کشت دوم استفاده نمایند.
وی میزان کسری مخزن آب زیرزمینی را در شش محدوده مطالعاتی استان نسبت به دوره شاخص 80 میلیون مترمکعب اعلام کرد.
صادرات ماهی به عراق و سوریه
* مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: 414 تن ماهی خاویاری و خوراکی تازه و منجمد در طی یک ماه گذشته از مازندران به کشورهای عراق و روسیه صادر شد.
رضوانی از صدور مجوز صادراتی برای 47 کیلوگرم خاویار ایرانی از استان مازندران خبر داد و افزود: خاویار و ماهی خاویاری ایرانی به دلیل داشتن کیفیت عالی با‌ارزش‌ترین و گران‌ترین محصول در بازار جهان به شمار می‌آید.
راه‌اندازی رشته دانشگاهی تاکسیرانی
کیش - خبرنگار کیهان: رشته دانشگاهی تاکسیرانی در دانشگاه علمی کاربردی کیش راه‌اندازی می‌شود.
در مراسمی که از رانندگان نمونه حمل‌ونقل عمومی کیش تقدیر به عمل آمد، تفاهم‌نامه بین دانشگاه علمی و کاربردی و معاونت حمل‌ونقل جزیره کیش جهت رشته تاکسیرانی به امضاء رسید.
در این مراسم محمدی مدیرعامل شرکت آب و عمران و خدمات از راه‌اندازی نرم‌افزاری جهت ثبت تخلفات رانندگان و اساسنامه تشکل صنفی ناوگان حمل‌ونقل کیش خبر داد که درحال تنظیم و نهایی شدن است.
ساخت تقاطع غیرهمسطح
اصفهان - خبرنگار کیهان: شهردار اصفهان از آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی تا یک ماه آینده خبر داد.
قدرت‌الله نوروزی افزود: مقرر شده است تا یک ماه آینده کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی واقع در آزادراه فرودگاه بر زمین زده شود.
وی با بیان این‌که با بهره‌برداری پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی و ادامه بلوار فرزانگان، گره ترافیکی شمال شرق شهر اصفهان باز می‌شود، عنوان کرد: با احداث تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی واقع در آزادراه فرودگاه، خیابان 36 متری به خیابان فرزانگان متصل و گره ترافیکی بزرگ شمال شرق شهر اصفهان گشوده می‌شود.
حمایت نیکوکاران از ایتام
یزد - خبرنگار کیهان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد 12 درصدی کمک حامیان نیکوکار استان به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران یزدی در سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 153 میلیون تومان به ایتام و فرزندان نیازمند غیریتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک کردند.
غلامرضا مشعل‌چی با بیان اینکه حدود 14 هزار نیکوکار یزدی حمایت ایتام و فرزندان نیازمند را برعهده دارند، افزود: هم‌اکنون چهارهزار و 730 یتیم و فرزند نیازمند غیریتیم از حمایت حامیان نیکوکار در استان یزد بهره‌مند هستند.
وی بیان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که براساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند نیازمند غیریتیم را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.