kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

مهاجرت روستائیان سرند و ماودر به طبس

نبود امکانات اولیه زندگی و کم‌توجهی مسئولان سبب مهاجرت روستائیان روستاهای سرند و ماودر طبس به شهر شده است.
طبس- خبرنگار کیهان:

دهیاران روستاهای سرند و ماو در طبس با اعلام این خبر افزودند: کم‌توجهی و عدم حضور مسئولان در این دو روستا و عدم دسترسی خانواده‌ها به مدارس مقطع متوسطه بروز حوادث غیرطبیعی همچون خشکسالی پی‌در‌پی، سرمازدگی محصولات، سیل و کمبود آب باعث شده طی دهه گذشته بالغ بر 30 خانوار این دو روستا به شهرستان طبس مهاجرت کنند.
عابدی دهیار ماودر گفت از ده سال پیش میزان آب‌دهی روستا که از چشمه حاصل می‌شود به یک پنجم تقلیل یافته است که این موضوع مشکلاتی را برای روستائیان ایجاد کرده است. وی افزود: مشکل آب و کمبود آن به آسانی قابل حل است. و احداث استخرهای ذخیره آب در این زمینه مشکل‌گشاست.
وی در جریان بازدید خبرنگاران از دو روستای هدف گردشگری خواستار ایجاد پست بانک و نصب علائم راهنمایی رانندگی در طول 30 کیلومتر جاده اصلی تا روستا به علت کوهستانی بودن مسیر، احداث گاردریل در جاده و رفع مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی در این دو روستا شد.
در جریان این بازدید خبرنگاران از روستاهای اصفهک، زرگ، سرند و ماودر دیدن کرده و با دهیاران این روستاها گفت‌وگو کردند. مهم‌ترین محصول کشاورزی این دو روستا کاشت و برداشت انغوره است. روستاهای سرند و ماودر در 90 کیلومتری شهرستان طبس قرار دارند.