kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

آموزش زنان اصفهانی برای مدیریت پسماند در خانه

زنان خانه‌دار شهر اصفهان با شرکت در کلاس‌های آموزشی سازمان مدیریت پسماند تصمیم دارند الگوی رفتاری خود را در حوزه بازیافت تغییر داده و به «آلودگی‌های پلاستیکی» به معنای واقعی پایان دهند.
اصفهان- خبرنگار کیهان:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با همکاری فرهنگسراهای مناطق 15 گانه با برقراری تورهای بازدید زنان خانه‌دار از کارخانه بازیافت و کود آلی به منظور فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی را آغاز کرده است.
برگزاری دوره آموزشی و اهداء یک مجموعه فرهنگی به بازدیدکنندگان از برنامه‌های جانبی تورهای بازدید از کارخانه کود آلی است. در حال حاضر شهروندان 8 منطقه از شهر اصفهان به بازدید از کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی پرداختند و در خلال این بازدید کلاس آموزشی با موضوع «مدیریت پسماند در خانه» برای آن‌ها برگزار شده است.
این بازدیدها تا پایان مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.
روزانه یک هزار تن پسماند خانگی در شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شود. نایلون یکی از اقلامی است که در حال حاضر به میزان زیادی در پسماندهای شهری تولید می‌شود به طوری که 7 درصد پسماندهای روزانه شهر اصفهان معادل 70 تن نایلون است که این از معضلاتی است که شهر را تهدید می‌کند.