kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

بازسازی2 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از حوادث در کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه 2 هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده از حوادث در استان کرمان بازسازی شد، افزود: در مجموع 18 هزار واحد دیگر در دست احداث است.

 علیرضا تابش گفت: تلاش داریم که تسهیلات بلاعوض 50 میلیون ریال افزایش یابد اما با توجه به تغییرات قیمتی، مردم نباید منتظر افزایش اعتبارات باشند و باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل واحد مسکونی خود اقدام کنند تا قیمت تمام شده افزایش نیابد.
وی افزود : افزایش مبلغ وام بلاعوض به صاحبان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از حوادث با هر میزان پیشرفت کار، پرداخت خواهد شد.
فرماندار شهرستان زرند نیز گفت: از سه هزار و 333 واحد مسکونی آماده بازسازی در این شهرستان 490 واحد به اتمام رسیده است.
حبیب‌الله خنجری افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی مشکلاتی را در زمینه احداث ابنیه ایجاد کرده که با افزایش مبالغ وام‌ها می‌توان تا حدودی این مشکلات را برطرف کرد.
بهره‌برداری از600 واحد مسکونی
 در منطقه زلزله زده کوهبنان
 600 واحد مسکونی بازسازی شده در شهرستان زلزله‌زده کوهبنان و روستای جور با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
فرماندار کوهبنان در آیین بهره‌برداری از 600 واحد مسکونی خسارت‌دیده از زلزله 5/2 ریشتری آذر سال گذشته روستای جور این شهرستان گفت: فرآیند اجرایی احداث واحدهای مسکونی در این شهرستان در حداقل زمان ممکن انجام و منابع مورد نیاز نیز از سوی دولت تامین شد.
حسین سالاری اظهار داشت: 600 واحد مسکونی در کوهبنان هم اکنون افتتاح شده و 730 واحد نیز در مرحله ساخت سقف قرار دارد.
وی عنوان کرد: افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی موجب بروز مشکلاتی برای مردم زلزله‌زده در راستای احداث واحدهای مسکونی شده و مواردی از جمله ثابت نگه داشتن قیمت شن و بتن در شهرستان بررسی و مورد رسیدگی قرار گرفته است.