kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
تخلف برخی مدیران مدارس دولتی

پول بده، امتیاز بگیر، ثبت‌نام شو

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر ماهشهر گفت: مواردی تحت عنوان کمک به مدرسه در برخی مدارس وجود دارد که اگر خیری

 1 میلیون تومان به مدرسه کمک کند، 10 امتیاز به وی تعلق خواهد گرفت و به واسطه امتیاز گرفتن، می‌تواند فرزندش را ثبت‌نام کند.
مجتبی دیناروند افزود: برخی از مسئولان مدارس جهت ثبت‌نام، درخواست‌های چندصدهزار تومانی می‌کنند، برخی مدیران مدارس هم، در قبال ثبت‌نام به برخی از والدین گفته‌اند چند میلیون تومان تحت عنوان خیر کمک کنید، تا صاحب امتیاز شوید و فرزندتان در مدرسه ثبت‌نام شود.
وی افزود: درخواست مبالغ غیرمتعارف تحت عناوینی مختلف؛ باعث نارضایتی عمده شهروندان شده و مستلزم ورود جدی دستگاه‌های نظارتی شهرستان بر روند ثبت‌نام مدارس است.
دیناروند اظهار کرد: مدارس دولتی شهرستان حق دریافت هیچگونه وجهی جز هزینه کتب درسی و بیمه را ندارند و اگر غیر از این باشد تخلف صورت گرفته و با آنها برخورد جدی می‌شود.
وی افزود: برخی مدارس خاص مانند مدارس شاهد شهرستان و مدارسی که هیئت امنایی اداره می‌شوند، وجوهی بابت کلاس‌های فوق‌برنامه از دانش‌آموزان اخذ می‌کنند که در این زمینه هم هیچ اجباری نباید وجود داشته باشد.
دیناروند در خصوص مدیرانی که اقدام به اخذ مبالغی تحت عناوین کمک به مدرسه کرده‌اند، تصریح کرد: کمک به مدرسه باید به اختیار اولیا در طول سال تحصیلی انجام شود و چنین چیزی صحیح نیست که هنگام ثبت‌نام خیری بخواهد به مدرسه کمک کند و به واسطه امتیازگرفتن فرزندش را در مدرسه ثبت‌نام کند.