kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
نساجی در حضور 15 هزار تماشاگر پرشور قائمشهری به تساوی رضایت داد

توقف پرسپولیس در دیدار پرحاشیه اهواز پرونده ویژه در کمیته انضباطی تشکیل شد

تساوی تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس در اهواز و حوادث تلخ ورزشگاه غدیر؛ مهم‌ترین اتفاقات روز نخست هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران بود.
سرویس ورزشی-

روز نخست از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری سه بازی به پایان رسید. جالب اینکه در هر سه بازی تیم‌ها به تساوی رضایت دادند تا منتظر دیدارهای روز دوم باشند.
در مهم‌ترین بازی پنجشنبه تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز به تساوی بدون گل رضایت دادند. این بازی در شرایطی آغاز شد که سنگ پرانی تعدادی از تماشاگران باعث تاخیر در شروع شد. این اتفاق در طول بازی هم تکرار شد. با این حال دو تیم نمایش خیلی مطلوبی نداشتند و گرمای هوا هم روی عملکرد بازیکنان تاثیر منفی گذاشته بود.
در حالی که این بازی روی سکوها با تنش پیگیری می‌شد در نیمه دوم پرسپولیس تیم برتر میدان بود و چندین موقعیت برأی باز کردن دروازه تیم میزبان داشت که یک بار در دقیقه دقیقه ٦٥ به تیر دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد و به بیرون رفت.
در دقایق پایانی، پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا به گل برتری دست پیدا کند اما در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در تهران و ورزشگاه شهید دستگردی سایپا مهمان ذوب آهن که این بازی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه اول بازی دو تیم فوتبالی پایاپای را به نمایش گذاشتند اما تیم سایپا موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای به دست آورد. نیمه دوم نیز با همین روند ادامه یافت و توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود. با اینکه ذوب‌آهن در این نیمه فشارخود را بیشتر کرد اما نتوانست به گل برسد.
در قائمشهر نیز بازی تیم‌های نساجی و پارس‌جنوبی جم در برابر دیدگان 15 هزار تماشاگر با تساوی یک– یک به پایان رسید. نساجی مازندران که بعد از پایان حسرت 24 ساله و بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، در هفته نخست میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود ولی علیرغم بازی خوب و حملاتی که داشت، روی تنها یک‌اشتباه فردی گل خورد و بازنده زمین را ترک کرد. نساجی در دومین بازی موفق شد یک امتیاز از تراکتورسازی در تبریز بگیرد تا با شرایط خوبی برابر پارس جنوبی جم قرار بگیرد و امیدوار به کسب نخستین پیروزی فصل باشد. ولی آنها با وجود اینکه با تک گل محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 پیش افتادند و نیمه اول را با برتری پشت سر گذاشتند، اما در دقیقه 53 با گلی که ابراهیم صالحی در شلوغی محوطه جریمه نساجی به ثمر رساند، به تساوی رضایت دادند و به دومین امتیازشان در لیگ هجدهم دست یافتند؛ شاگردان مهدی تارتار هم بعد از شکست برابر فولاد و پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، پنجشنبه هم نمایش پایاپایی برابر نساجی ارائه داد و با یک امتیاز قائم‌شهر را ترک کرد.
اتفاقات تلخ روی سکوهای ورزشگاه غدیر
اتفاق مهم دیدارهای روز نخست هفته سوم، حواشی بازی تیم‌های استلال خوزستان و پرسپولیس بود. دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان در حالی به پایان رسید که بیش از اتفاقات داخل زمین، حواشی ایجاد شده روی سکوها مورد توجه قرار گرفته بود. همچون چند بازی قبلی در اهواز، مصاف آبی‌های این شهر و پرسپولیس تهران با تنش روی سکوها آغاز و حتی بازی چند بار به این دلیل متوقف شد.
هواداران خشمگین اهوازی علاوه‌ بر سر دادن شعارهایی علیه تیم مهمان، با پرتاب سنگ به داخل زمین و سکوهای پرسپولیسی سعی داشتند پاسخ حواشی به وجود آماده در فضای مجازی را بدهند.
در اثر این خشونت‌ها، چند هوادار مصدوم شدند و با آمبولانس به بیمارستان رفتند. البته در این بین برخی از هواداران فهیم خوزستانی‌ها قصد میانجیگری داشتند اما فایده‌ای نداشت. حتی بین یگان ویژه و برخی تماشاگران درگیری به وجود آمد و چند نفر از نیروی‌های یگان ویژه نیز با مصدومیت مواجه شدند!
مامورانی که مظلوم واقع شدند
اتفاقات ورزشگاه غدیر اهواز موجب سو‌ءاستفاده برخی از رسانه‌های معاند نیز شد. یکی از تصاویری که رسانه‌های ضدانقلاب از پنجشنبه شب روی آن مانور می‌دادند، تصویر پسربچه‌ای بود که بدون پیراهن در کنار زمین حضور داشت. رسانه‌های معاند با استفاده از این تک فریم، مدعی شده که این پسربچه از دست ماموران استادیوم جان سالم به در برده است!
اما عکاسی که این عکس را شکار کرده بود، در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از برخوردهای شدیدی که بین تماشاگران دو تیم به وجود آمد، لباس این پسربچه پاره شد و از آنجایی که او پدرش را هم در بین جمعیت گم کرده بود، بسیار ترسیده بود. یکی از تماشاگران او را از سکوها پایین آورد و در اختیار مسئولان ورزشگاه قرار داد تا پدرش را پیدا کند.
این عکاس ورزشی شائبه هرگونه برخورد ماموران یگان ویژه با این پسر بچه را هم رد و اضافه کرد : ماموران امنیت ورزشگاه در این بازی بسیار مظلوم واقع شدند و حتی بر اثر پرتاب سنگ تماشاگران، آسیب هم دیدند.
در تصاویر دیگری که از بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان بیرون آمد و رسانه‌های معاند هرگز حاضر به انتشار آن نشدند این بود که ماموران حاضر در ورزشگاه تلاش بسیاری برای نجات دادن کودکان خردسال از بین تماشاگران کردند.
تشکیل پرونده ویژه در کمیته انضباطی
روز گذشته اسماعیل حسن‌زاده رئیس‌کمیته انضباطی درباره حواشی رخ داده در دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس عنوان کرد: به طور حتم پرونده ویژه‌ای با قید زمان درباره دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد. انتشار گزارش‌های اولیه مربوط به این بازی از طریق رسانه‌ها، روایت مقدماتی نسبت به مشکلات به وجود آمده را بیان می‌کند و بی‌شک، پرونده مربوط به این بازی در اسرع وقت و با بررسی و تحلیل کلیه جزئیات در کمیته انضباطی رسیدگی خواهد شد.