kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
آغاز سودای صعود به لیگ برتر

دیدار تازه واردها و مربیان باتجربه در هفته نخست لیگ دسته اول فوتبال

هجدهمین فصل از مسابقات لیگ دسته یک فوتبال ایران پس از کش و قوس‌های فراوان از امروز آغاز می‌شود.

رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول از امروز با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود. در بازی‌های امروز اکسین البرز در ورزشگاه انقلاب کرج از فجرسپاسی شیراز پذیرایی می‌کند. شاهین شهرداری بوشهر با گل گهر سیرجان روبرو می‌شود تا شاهد تقابل محمود فکری و وینگو بگویچ باشیم. کارون اروند خرمشهر نیز با هدایت اکبر میثاقیان میزبان شاگردان فرهاد کاظمی خواهد بود. مهدی پاشازاده و بادران نیز به مصاف بانی گستر می‌روند که امتیازش به شهر ارومیه انتقال یافته است.
اکسین البرز - فجرسپاسی
اکسین البرز و فجرسپاسی شیراز در هفته اول لیگ یک به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم تغییراتی در کادرفنی خود داشتند. مجید صالح هدایت فجرسپاسی و فراز کمالوند هدایت اکسین البرز را برعهده‌دارد. تقابل این دو سرمربی باتجربه که سابقه مربیگری در لیگ برتر را دارند به جذابیت‌های این بازی می‌افزاید. اکسین البرز در فصل نقل و انتقالات توانست مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، سیدمحسن حسینی، فرزاد حاتمی، مجتبی شیری و حامد آقایی را به خدمت خود درآورد. همچنین علی امیری بازیکن فصل گذشته اکسین از این تیم جدا شد و به فجرسپاسی پیوست. شیرازی‌ها هم توانستند مهدی کربلایی و محمدحسین کریم‌زاده را به خدمت بگیرند.
شاهین شهرداری بوشهر - گل گهر سیرجان
 در دیگر دیدار هفته اول دو تیم شاهین بوشهر و گل گهر سیرجان در بوشهر به مصاف هم می‌روند. شاهین بوشهر با قهرمانی مقتدرانه در لیگ دسته دوم توانست با هدایت مهدی پاشازاده به لیگ یک برسد. اما هدایت این تیم حالا به یک استقلالی دیگر یعنی محمود فکری سپرده شده که فصل قبل توانست نفت مسجدسلیمان را به لیگ برتر برساند. شهرداری بوشهر قبل از شروع لیگ امسال چندین بازی تدارکاتی انجام داده که مهم‌ترین آنها برابر اروند خرمشهر و استقلال خوزستان بوده و این دو دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت. سیرجانی‌ها در طول این تعطیلات بیش از هر تیمی بازی تدارکاتی انجام داده‌اند. گل گهر با مس رفسنجان، قشقایی، فجرسپاسی، پارس جنوبی، آلومینیوم و پرسپولیس بازی کرده و از این شش بازی یک برد و یک شکست و چهار تساوی به دست آورده است.
بانی گستر ارومیه- بادران تهران
 بادران تهران و گسترش فولاد درحالی به مصاف یک دیگر می‌روند که اصلا قرار نبود که گسترش فولاد در لیگ یک حضور یابد. تیم ماشین‌سازی تبریز با بانی گستر تبریز جابجا شد، ماشین‌سازان به لیگ برتر و گسترشی‌ها به لیگ یک رفتند. بانی گستر همان ماشین سازی با همان کادرفنی و بازیکنان می‌باشد و تنها نامش به بانی گستر تغییر یافته است. البته امتیاز لیگ یکی بانی گستر به ارومیه منتقل شده است. بادران تهران در راه آماده‌سازی چند دیدار تدارکاتی انجام داد و توانست داماش گیلان را شکست دهد و برابر مقاومت تهران مغلوب شد.دو تیم بادران تهران و گسترش فولاد تبریز تاکنون هیچ دیداری نداشته‌اند و این دیدار اولین دیدار این دوتیم در طول تاریخ می‌باشد. مهدی پاشازاده نشان داده است تیم‌هایی را روانه لیگ می‌کند که سخت می‌بازند. جالب است بدانید بادران تهران در فصل قبل عنوان بهترین خط حمله را بدست آورد. این تیم کمترین تعداد باخت را در فصل قبل داشته است.
اروند کارون خرمشهر- سرخپوشان پاکدشت
 اروند خرمشهر در اولین بازی تاریخ خود در لیگ یک، میزبان تیم سرخپوشان پاکدشت می‌باشد. دوتیم تازه لیگ یکی شده اروند خرمشهر و سرخپوشان پاکدشت درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که اروند خرمشهر در لیگ دو توانست با محمد علوی خودی نشان دهد و پس از صعود به مرحله دوم لیگ دسته دوم توانست با قهرمانی در لیگ دو به لیگ یک صعود کند. این درحالی است که پاکدشتی‌ها با خرید امتیاز تیم استقلال جنوب تهران لیگ یکی شدند.
سرخپوشان پاکدشت با هدایت فرهاد کاظمی در لیگ یک حضور خواهد داشت. پاکدشتی‌ها در فصل نقل و انتقالات از رقبا عقب نیفتادند و توانستند امیرحسین فشنگچی هافبک سابق پرسپولیس، یوسف بهزادی دروازبان موفق فصل گذشته نفت مسجدسلیمان، مهرداد جماعتی و هادی شکوری را به خدمت بگیرند. سرخپوشان پاکدشت در راه آماده‌سازی تنها یک دیدار تدارکاتی انجام داده است و آن هم با آلومینیوم اراک، که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان
رسید.
اما در مقابل اروندی‌ها تغییرات در کادرفنی داشته‌اند. محمد علوی سرمربی موفق اروند رفت و جای خود را به اکبر میثاقیان داد. از شاخص‌ترین بازیکنانی که به اروند پیوستند می‌توان به بهادر عبدی‌اشاره کرد.
برنامه کامل دیدارهای هفته نخست لیگ دسته اول به این شرح است:
شنبه 20 مرداد 1397
* ماشین‌سازی ‌تبریز....................... بادران تهران (ساعت18:15)
*اکسین البرز.................................... فجر سپاسی (ساعت19:30)
*شاهین شهرداری بوشهر.......گل‌گهر سیرجان (ساعت20:15)
* کارون اروند خرمشهر.... استقلال جنوب تهران(ساعت20:30)
یکشنبه 21 مرداد 1397
* مس کرمان.......................... شهرداری ماهشهر(ساعت18:50)
* برق جدید شیراز..................... مس رفسنجان (ساعت19:10)
* آلومینیوم اراک....................... شهرداری تبریز (ساعت19:30)
دوشنبه 22 مرداد 1397
* نفت تهران........................................... سیاه جامگان (ساعت19)
ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397
* خونه به خونه............................................. ملوان (ساعت19:30)