kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
آیت‌الله مجتهد شبستری:

مردم از حرّافی خسته شده‌اند و از دولت و مجلس عمل می‌خواهند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با حرّافی و شعار دادن، مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: مردم دیگر از شنیدن صرف شعار و حرف خسته شده‌اند و باید هم از دولت و هم از مجلس، عمل ببینند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: اکثریت مردم، مخصوصاً قشر مستضعف از وضع گرانی کالاها و حتی تولیدات داخلی ناراحت هستند. بالا رفتن قیمت ارز و سکه، علاه بر کم کردن ارزش پول ملّی، بر همه اجناس اثر گذاشته و تورم فوق‌العاده‌ای به بار آورده و اسباب نارضایتی مردم شده است.
وی با با بیان اینکه با حرّافی و شعار دادن، مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: مردم دیگر از شنیدن صرف شعار و حرف خسته شده‌اند و باید هم از دولت و هم از مجلس، عمل ببینند. وی، درباره لزوم ترمیم کابینه گفت: مسلماً یکی از عواملی که می‌تواند وضع موجود را تغییر دهد ترمیم کابینه است. اینکه شاهد وضعیت موجود هستیم، معلوم می‌کند که تیم فعلی کارایی نداشته و مردم انتظار دارند ترمیم شود و با اینکه دولت هم قول ترمیم داده بود، امّا فقط رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد و هیچ‌گونه تغییری در سایر افراد به وجود نیامده است.
عضو مجلس خبرگان ادامه داد: مردم انتظار دارند با ترمیم و تغییر تیم اقتصادی، اوضاع اصلاح شود؛ چرا که افرادی که اکنون سر کار هستند، در این مدت نتوانسته‌اند مشکلات را حل کنند و رضایت مردم را به دست آورند.
وی افزود: مردم و علما انتظار دارند تیم قوی‌تر و کارشناسی‌تر و کسانی که در اقتصاد ید طولایی دارند و دارای اطّلاعات بیشتری هستند سر کار بیایند.