kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

حوادث کوتاه از کشور

دفن 4 کارگر زیرآوار
نهاوند - ایسنا: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نهاوند از ریزش آوار بر روی 4 کارگر نهاوندی و جان باختن آنها خبر داد.
اکبر مولوی اظهار کرد: در یک حفاری غیرمجاز و غیرایمن یک ساختمان ریزش کرد و 4 کارگر جان خود را از دست دادند.
وی افزود: با حضور به موقع سه دستگاه آتش‌نشانی و نیروهای آنها گودبرداری انجام گرفت و اجساد قربانیان از زیرآوار بیرون کشیده شد.
مولوی خاطر نشان کرد: بنا به دستور دادستان عوامل اصلی این حادثه دستگیر شدند.
کشف مزرعه ماری جوانا
تبریز- خبرنگار کیهان: با تلاش مجموعه اطلاعات سپاه عاشورا یک مزرعه بزرگ کاشت ماری جوانا و گراس با ارزش افیونی 36 میلیارد ریال کشف شد.
این مزرعه در بستان‌آباد واقع بود و 5000مترمربع وسعت دارد و 625 بوته گیاه ماری‌جوانا و گراس توسط یک شخص غیربومی کاشته شده بود.
قرار بود این مواد به مناطق مختلف کشور، ارسال شود. پاسداران اطلاعات سپاه عاشورا آذربایجان شرقی3 نفر را در این ارتباط دستگیر کردند.
کلاهبردار در دام پلیس
کرمان- فارس: بازپرس شعبه چهار دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی کرمان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای سابقه‌دار در کرمان خبر داد و گفت: متهم با تهیه اسناد غیراصیل خود را مالک زمین‌ها معرفی و از این طریق میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده است.
سعید عباس‌آبادی اظهار داشت: پس از اعلام گزارشات متعدد مردمی مبنی بر کلاهبرداری در حوزه زمین، پس از شناسایی کلاهبردار دستورات قضایی لازم برای دستگیری وی صادر و متهم 52 ساله در محل مخفیگاهش در روستای سیرچ کرمان دستگیر شد.
وی در رابطه با شیوه کار این کلاهبردار افزود: متهم با تهیه اسناد غیراصیل خود را مالک زمین‌ها معرفی و سپس اقدام به فروش (اموال غیرمنقول) و از این طریق میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده بود.
عباس‌آبادی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 35 نفر علیه و‌ی در این پرونده اعلام شکایت کرده و پرونده‌ای در سه جلد با بیش از 700 صفحه علیه متهم در شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تشکیل و در حال رسیدگی است.
وی بیان کرد: متهم علاوه بر پرونده مطروحه در این شعبه، دارای محکومیت‌هایی مشابه در اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب است.
برخورد مرگبار خودرو با گاردریل
سبزوار- فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برخورد یک دستگاه خودرو ال90 با گاردریل در کیلومتر 50 محور سبزوار-نیشابور 4 کشته و 4 مصدوم برجای گذاشت.
هادی عباس‌آبادی گفت: در اثر این  حادثه چهار سرنشین خودرو به دلیل شدت در سر صحنه حادثه جان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: مصدومان حادثه نیز پس از اقدامات اولیه برای ادامه مراحل درمانی توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.
مرگ 3 موتورسوار
شهرکرد - ایرنا: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد سواری پژو با یک دستگاه موتورسیکلت منجر به مرگ 3 راکب موتورسیکلت شد.
فرامرز شاهین افزود: این تصادف بامداد پنجشنبه در جاده سیاسرد شهرستان بروجن رخ داد.
وی ادامه داد: با دریافت خبر حادثه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل اعزام شد، اما راکبان موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده بودند.
جزئیات حادثه ازسوی کارشناسان پلیس در دست بررسی است.
دستگیری محتکر 50 میلیاردی
ساری - خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری محتکر لوازم خانگی و کشف 50 میلیارد ریالی اموال احتکار شده در شهرستان بابلسر خبر داد.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع لوازم خانگی توسط فردی در شهرستان بابلسر، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی بابلسر موفق به شناسایی محل نگهداری اموال احتکاری شدند.
وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائي، ماموران پلیس آگاهی بابلسر به همراه بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و کارشناسان اداره صنعت و معدن و تجارت، در بازرسی از محل، انواع لوازم خانگی ایرانی و خارجی به ارزشی بالغ بر 50 میلیارد ریال کشف کردند.
این مقام انتظامی، از پلمب محل نگهداری کالاهای احتکار شده خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد
مراغه - فارس: سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: یک تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در مراغه از چرخه مصرف خارج شد.
آرش خرمی اظهار کرد: این مقدار مواد غذایی شامل انواع کنسرو، کمپوت، تنقلات و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در بازرسی از مراکز عرضه و فروش مواد غذایی کشف، جمع‌آوری و پس از طی مراحل قانونی، در محل دفع زباله شهر مراغه به شکل مناسب معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.
کشف شیشه
زنجان - فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان؛ از کشف بیش از 59 کیلوگرم شیشه و پیش‌ساز شیشه در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مخدر استان زنجان و ناجا خبر داد.
علی آزادی ادامه داد: ماموران، از توزیع یک محموله بزرگ موادمخدر صنعتی در استان تهران مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی به همکاری و تعامل مشترک ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان‌های زنجان و ناجا در این عملیات اشاره و تصریح کرد: در این عملیات از منزل متهمان 59 کیلوگرم شیشه، پیش‌ساز شیشه و دستگاه ترازوی دیجیتالی کشف و 3 متهم نیز در این زمینه دستگیر شدند.
آزادی همچنین از شناسایی و توقف محموله سوخت قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد و افزود: از این محموله 28هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
ناکامی حفاران عتیقه
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی فومن از دستگیری 5 حفار اشیاء عتیقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محسن مرادزاده اظهار داشت: ماموران این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه چند نفر در یکی از مناطق شهرستان فومن در حال حفاری هستند، با حضور در محل مذکور موفق شدند 5 حفار اشیاء عتیقه را شناسایی و دستگیر کنند.
وی اضافه کرد: از متهمان 2 دستگاه فلزیاب، موتور پمپ آب، قرقره آهنی، کابل دوربین‌دار و هیتر برقی کشف و ضبط شد.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن هر 5 متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی
 معرفی شدند.