kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
90 درصد موارد غرق‌شدگی در گروه سنی 25 تا 30 سال بوده‌اند

فوت 128 نفر بر اثر غرق‌شدگی در سال 96

معاون فنی و مدیر گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از فوت 128 نفر بر اثر غرق‌شدگی در سال 96 خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، علیرضا مغیثی گفت: هر سال تابستان آمار کسانی که در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، مرتب از رسانه‌ها پخش می‌شود و مسئولان سعی می‌کنند به مردم راجع به این خطر هشدار دهند. اما شاید بسیاری ندانند که خطر غرق‌شدگی فقط در ساحل‌های شلوغ و مناطق طرح سالم‌سازی دریا نیست. بلکه بیشترین موارد غرق‌شدگی در مناطق خارج از طرح دریا و در مناطق خلوت و ممنوع شنا و یا در زمان‌هایی که دریا طوفانی بوده و مناطق حفاظت شده طرح سالم‌سازی دریا تعطیل بوده، رخ می‌دهد.
مغیثی افزود: متأسفانه تعداد زیادی از هموطنان که برای شنا و تفریح وارد آب می‌شوند به دلیل آشنا نبودن به فن شنا در دریا و رودخانه با جریان تند آب و پدیده‌های خاصی مانند جريانهاي شكافنده Rip Currents روبرو و در اینگونه موارد غرق می‌شوند.
وی ادامه داد: بر اساس ثبت‌های موجود، کل تعداد غرق‌شدگان در سال گذشته، 530 نفر بوده است که متأسفانه 128 نفر (‌24 درصد) از آنها فوت شدند. از نظر جنسیت، از کل کسانی که دچار حادثه غرق‌شدگی شدند، 73/4 درصد مرد و 26/6 درصد زن بودند و از کل فوت‌شدگان این حادثه 82/03 درصد مرد و 17/97 درصد زن بودند.
این مسئول وزارت بهداشت گفت:  90 درصد بیشترین موارد غرق شدگی در گروه سنی 25 تا 30 سال و بیشترین مرگ ناشی از غرق شدگی در همان گروه سنی بوده است. از کل غرق شدگان 14/53 درصد در محدوده داخل طرح غرق شدند و 79/81 درصد حوادث در محدوده خارج طرح بوده است.