kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

تهدید افراد فاسد پلیس به اعدام در برنامه زنده تلویزیونی

رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرد افراد فاسد پلیس دربرنامه زنده تلویزیونی اعدام می شوند.

به گزارش ایرنا از رسانه های فیلیپینی، رئیس جمهوری فیلیپین همزمان با انتشار گزارش های بین المللی مبنی بر فساد و سوء استفاده نیروهای پلیس در اجرای برنامه مقابله با مواد مخدر در این کشور، تهدید کرد افراد فاسد در این نیرو در برنامه زنده تلویزیونی اعدام می شوند.
«رودریگو دوترته» که از نیمه سال 2016 در فیلیپین قدرت را به دست گرفته، تاکنون مقابله با مواد مخدر در این کشور را در اولویت برنامه های ملی خود قرار داده است.
طبق گزارش رسانه های فیلیپینی، تاکنون چهار هزار و 500 نفر از مردم این کشور در اجرای برنامه های مقابله با مواد مخدر دوترته جان خود را از دست دادند، اما طبق گزارش های بین المللی این رقم حدود 12 هزار نفر است.
گزارش های منتشره نهادهای حقوق بشری در داخل و خارج فیلیپین حاکی از فساد و سوء استفاده نیروهای نظامی فیلیپین در جریان اجرای برنامه مقابله با موادمخدر در این کشور در دوسال گذشته است.دوترته به مقام های ارشد نیروهای پلیس دستور پاکسازی جدی در این نیروها را داده است. تهدید وی مبنی بر اینکه هر یک از افسران و نیروهای پلیس که در فساد و پرونده های مواد مخدر دخالت داشته باشند، در برنامه زنده تلویزیونی کشته خواهند شد، تازه ترین دستور وی در این زمینه است.