kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
رژیم صهیونیستی با 38 زخمی آتش‌بس را پذیرفت

شلیک 220 موشک به 50 شهرک صهیونیستی پاسخ قاطع حماس به حملات اسرائیل

گروه‌های مقاومت فلسطین چهارشنبه‌شب پس از مواجهه با حملات جنگنده‌های صهیونیست به غزه موفق شدند ۲۲۰ موشک به 50 شهرک‌ صهیونیستی مجاور غزه شلیک کنند و دست کم 31 شهرک نشین را مجروح نمایند. پس از پاسخ قاطع فلسطینی‌ها، غروب پنجشنبه رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.
سرویس خارجی-

 تبادل آتش سنگین میان غزه و سرزمین‌های ‌اشغالی فلسطین از چهارشنبه شب آغاز شد و مقاومت فلسطین موفق شد با شلیک 220 موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی رکورد تازه‌ای را پس از جنگ 2014 بشکند. این موشک باران در پی حمله وحشیانه جنگنده‌های ارتش صهیونیستی به بیش از 140 منطقه غزه صورت گرفت که در این حملات 4 نفر شهید و بیش از 40 نفر مجروح شدند، در بین شهدا يک بانوي فلسطيني باردار به همراه کودک خردسالش دیده می‌شود.
طبق آخرین گزارش‌های رسیده، از مجموع 40 زخمي، 18 نفر عصر پنجشنبه در اثر بمباران مرکز فرهنگي «مسحال» در اردوگاه شاطی در غرب شهر غزه زخمي و براي مداوا به درمانگاه شفا منتقل شدند.
«حازم قاسم» سخنگوي جنبش حماس پنجشنبه شب با ابراز تاسف از اقدام تعمدي رژيم صهيونيستي در بمباران مراکز فرهنگي و تخريب آنها از جمله مرکز فرهنگي «مسحال» اعلام کرد، هدف از اين اقدام وحشيانه تلاش براي ضربه زدن به تلاش هاي مصر براي برقراري آرامش در نوار غزه و حاکي از دشمني اين رژيم با تمامي ارکان امت عربي است.
«علي يوسف غندور» از اعضاي گردان‌هاي عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش حماس هم در اثر شليک موشک از هواپيماي صهيونيست‌ها به خودروي وي در شهرک بيت لاهيا در شمال نوار غزه به شهادت رسيد.
در پی حملات وحشیانه ‌اشغالگران صهیونیست، گردان‌هاي عزالدين قسام چندین ساعت مواضع دشمن صهیونیستی را در پاسخ به تجاوزگری‌های اخیرش در نوار غزه هدف حملات موشکی و راکتی قرار دادند.
شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده، مقاومت فلسطین ۲۲۰ موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرده است. در همین حال گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس پیشتر از هدف قرار داده شدن پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی از جمله، «رعیم»، «یفتاح»، «زیکیم»، «ناحل عوز» و شهرک‌های «سدیروت» و «ناحل عوز» خبر داده بود. طبق گزارش‌های تکمیلی در اثر حملات موشکي روز پنجشنبه مقاومت فلسطين به شهرک هاي صهيونيست‌نشين اطراف نوار غزه 31 شهرک نشين صهيونيست زخمي شده‌اند.
تخلیه شهرک‌ها آغاز شد
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» اما فاش کرده که 50 شهرک صهیونیستی آماج حملات موشکی مقاومت فلسطین قرار گرفتند. به گفته شاهدان شدت حملات موشکی مقاومت فلسطین به حدی بود که مقامات اسرائیلی از شهرک‌نشین‌ها خواستند از پناهگاه‌ها بیرون نیایند. خبرگزاری «معا» نیز به نقل از منابع خود گزارش داده: «منبعی عالی ‌رتبه در ارتش اسرائیل گفته اگر نیاز باشد شهرک‌های اطراف غزه را تخلیه می‌کنیم... اقدامات پشت پرده برای تخلیه هزاران اسرائیلی در شهرک‌های مجاور غزه آغاز شده است.»
واکنش گروه‌های مقاومت
سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز اعلام کرده به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد قواعد نبرد را تغییر دهد، حال بهای آن هر چه می‌خواهد باشد. گردان‌های «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی نیز پیام داده که «پاسخ مقاومت به جنایت‌های رژیم ‌اشغالگر، حقی مشروع است.» کمیته‌های مقاومت مردمی اما با انتشار بیانیه‌ای این‌گونه به این حملات واکنش نشان داده است: «مقاومت فلسطین آماده تمام احتمالات است و زمان حسابرسی با دشمن صهیونیستی فرا رسیده است.»
جلسه طولانی
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از جلسه طولانی 4 ساعته و با مشاهده پاسخ‌های شدید موشکی، ضمن پذیرفتن گزینه آتش‌بس، به ارتش دستور داد با شدت و قدرت بیشتری به هر عملیات جدید حماس پاسخ دهند.
به گزارش فارس، در جلسه پنجشنبه شب کابینه امنیتی دو موضوع تفاهم آتش‌بس با گروه‌های مقاومت فلسطینی و تشدید اقدام نظامی علیه نوار غزه مورد بحث قرار گرفته است. علاوه‌بر توافق آتش‌بس و یا آغاز عملیات نظامی جدید، گزینه‌های دیگری از جمله ترور هدفمند سران حماس و مقاومت در نوار غزه، جهت پایان دادن به موارد متعدد تبادل آتش در هفته‌های اخیر بررسی شده است. پس از این جلسه بود که برخی رسانه‌های محلی از موافقت رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس با مقاومت در غزه خبر دادند. در حالی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این گزارش‌ها را تکذیب کرد اما آرامش نسبی که از پنجشنبه شب بر غزه و مناطق مرزی آن حاکم شده، نشان دهنده صحت توافق آتش‌بس است.
مشارکت امارات
در حملات سه هفته پیش به غزه!
از جمله خبرهای تاسف‌آور دور تازه جنگ غزه، مشارکت هر چند محدود امارات در این جنگ علیه فلسطین بود. یک محقق صهیونیست از گسترش همکاری رژیم امارات با رژیم صهیونیستی و مشارکت ابوظبی در حملات سه هفته پیش به غزه پرده برداشت. «ایدی کوهین» محقق صهیونیست از مشارکت یک خلبان اماراتی در بمباران سه هفته پیش غزه پرده برداشت.
کوهین در این باره گفت این خلبان اماراتی در نیروی هوایی اسرائیل آموزش می‌بیند و در بمباران سه هفته پیش غزه مشارکت داشت. وی افزود، این خلبان اماراتی که برای استفاده از هواپیماهای اف 35 اسرائیلی در نیروی هوایی ما آموزش می‌بیند، در بمباران غزه مشارکت داشت. کوهین با استناد به خبر روزنامه هاآرتص در مارس گذشته (فروردین) از تمرینات نظامی مشترک نیروی هوایی امارات و اسرائیل با مشارکت آمریکا، ایتالیا و قبرس در یونان خبر داد و یادآور شد که این اولین بار نبود که امارات در تمرین نظامی با اسرائیل در یونان مشارکت داشت.