kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

ادعای تذکر به مشاوران روحانی و انفعال درباره عملکرد وزیران(خبر ویژه)

یک نماینده مجلس از فراکسیون دولتی امید می‌گوید بارها نسبت به عملکرد حلقه مشاوران روحانی تذکر دادیم.

این روزها اولین سالگرد تشکیل دولت دوازدهم، حمیده زرآبادی عضو فراکسیون امید به روزنامه آرمان می‌گوید: قبل از اینکه بحث سؤال از رئیس‌جمهور مطرح بشود، آقای روحانی می‌بایست با مردم سخن می‌گفت و اوضاع کشور را برای مردم تشریح می‌کرد. تصور می‌کنم دولت به برخی از مسائل با کندی پاسخ می‌دهد. یعنی زمانی در مقام پاسخ برمی‌آید که موضوع از ارزش و جایگاه خود افتاده است. درباره سؤال هم رئیس‌جمهور می‌توانست زودتر برای پاسخگویی در مجلس حاضر شوند یا حتی می‌توانستند از طریق صدا و سیما یا دیگر رسانه‌ها با مردم صحبت و اوضاع اقتصادی کشور را تبیین کنند.
وی در پاسخ این سؤال که «برخی مدعی شدند که حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری، ایشان را از حضور در تلویزیون و گفت‌وگوی زنده با مردم منصرف کرده که البته آقای آشنا تکذیب کرد. به عنوان یک نماینده اصلاح‌طلب، حلقه نزدیکان و مشاوران آقای روحانی درعدم توجه مناسب ایشان به افکار عمومی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» می‌گوید: عملکرد این حلقه مشاوران آقای روحانی بسیار ضعیف بوده است. این افراد در نابسامانی‌ها و همچنین افت جایگاه و پایگاه اجتماعی ایشان موثر بوده‌اند، اما به لحاظ قانونی انتخاب این افراد بخشی از اختیارات رئیس‌جمهور است. البته می‌توانیم درباره عملکرد آنها نظر و یا تذکر بدهیم که این کار را بارها انجام داده‌ایم، اما به لحاظ اجرایی تصمیم‌گیرنده رئیس‌جمهور است.
این نماینده عضو فراکسیون امید توضیح نداده که آیا وظیفه نمایندگان مجلس، تذکر درباره مشاوران رئیس‌جمهور است یا سوال و استیضاح وزیران و حتی رئيس‌جمهور درباره سوءمدیریت‌های انجام شده؟ و اگر وظیفه اصلی، این شق دوم است چرا فراکسیون وکیل‌الدوله امید، به این مسئولیت خود عمل نکرده است؟! یادآور می‌شود نمایندگان همسو با دولت، یک سال قبل با وجود هشدار کارشناسان درباره ضعف مفرط برخی وزرای پیشنهادی، رأی دربست و یکجا به تمام وزرا دادند. اما اکنون ژست انتقادی می‌گیرند.