kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

شش میلیارد تومان در جشنواره فیلم کودک چگونه هزینه می‌شود؟(اخبار ادبی و هنری)

بودجه جشنواره ملی فجر که مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است، پنج میلیارد اعلام شده اما بودجه جشنواره کودک که کمک چندانی هم به رونق سینمای کودک نکرده شش میلیارد است!

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره کودک در گفت‌وگو با «ایسنا» از بودجه شش میلیاردی جشنواره کودک در سال گذشته خبر داده و تأکید کرده که امسال هم چنین رقمی صرف جشنواره خواهد شد! رضاداد گفت: سال گذشته بودجه جشنواره کودک شش میلیارد تومان بود… برای امسال با آنکه حداقل ۳۰ درصد هزینه‌ها افزایش پیدا کرده ‌اما بودجه تخصیصی به جشنواره ثابت مانده و ما بدون آنکه از فعالیت‌ها کم کنیم تلاش می‌کنیم با همان بودجه کارها را پیش ببریم! به گزارش سینماروزان، در درشتی بودجه شش میلیاردی جشنواره کودک همین بس که بودجه مهم‌ترین جشنواره وطنی که جشنواره ملی فجر باشد در آخرین دوره برگزاری حدود پنج میلیارد بوده است؛ آن هم در شرایطی که بخشی از آن بودجه از طریق بلیت‌فروشی به مخاطبان پوشش داده شد اما جشنواره کودک که در این سال‌ها نه به رونق اکران آثار سینمای کودک کمک کرده و نه حتی ارتقای سینمای کودک را موجب شده شش میلیارد بودجه دارد.
اینکه این شش میلیارد بودجه دقیقا صرف چه می‌شود و چه بخشی از آن دستمزد دست‌اندرکاران برگزاری و تیم اجرایی جشنواره می‌شود مشخص نیست. آنچه هویداست اینکه حتی برگزیدگان سال‌های اخیر این جشنواره هم نتوانسته‌اند سهمی قابل توجه از اکران سینماهای ایران داشته باشند مگر آنکه حمایت‌های ارگانی سفت و سخت پشت‌شان باشد.