kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

الحاجی گرو به استقلال پیوست
مهاجم نیجریه‌ای با عقد قراردادی رسمی با استقلال قرارداد امضا کرد. بعد از قطعی شدن جدایی تیام از استقلال، مدیران این باشگاه خیلی زود کار خود برای انتقال جانشین او را آغاز کردند و موفق شدند نظر الحاجی گرو را برای حضور در این تیم جلب کنند. الحاجی گرو که دوشنبه شب وارد ایران شده بود روز سه شنبه در تست‌های پزشکی ایفمارک شرکت کرد تا تاییدیه سلامتی خود را برای حضور در استقلال بگیرد. گرو دیروز بعد از تایید در تست پزشکی قرارداد خود را با استقلال امضا کرد تا رسما کار خود را با آبی‌ها آغاز و تلاش کند برای بازی با پارس جنوبی جم در ترکیب استقلال به میدان برود. قرارداد مهاجم نیجریه‌ای با استقلال 3 ساله خواهد بود و این بازیکن 24ساله تا پایان لیگ بیستم در این تیم ماندنی خواهد بود.
سامان قدوس راهی لالیگا شد
ستاره ایرانی باشگاه اوسترسوند سرانجام به لالیگا کوچ کرد تا بازی در یکی از معتبرترین رقابت‌های اروپا را تجربه کند. سامان قدوس کاپیتان ایرانی اوسترسوند و بهترین ستاره ماه گذشته لیگ سوئد در میان تمام گمانه زنی‌هایی که پیرامون حضورش در تیم‌های فرانسوی و انگلیسی به گوش می‌رسید در انتقالی غیرمنتظره و جذاب راهی یکی از معتبرترین لیگ‌های اروپا شد تا از این پس شاهد هنرنمایی او در لالیگا باشیم. تیم اوئسکا که برای نخستین‌بار در تاریخ 58 ساله خود در فصل 2019- 2018 لالیگا شرکت خواهد کرد دیروز با قراردادی سه ساله قدوس را به خدمت گرفت تا وی سومین ایرانی لالیگا لقب بگیرد. باشگاه اوئسکا که در این فصل صعود به لالیگا را تجربه کرد در حال حاضر هدایتش بر عهده یک چهره نام آشنای آرژانتینی به نام لئو فرانکو قرار دارد، دروازه بان سابق باشگاه‌های آتلتیکو مادرید و ساراگوسا همین طور تیم ملی آرژانتین که در اولین تجربه مربیگری خود موفق شد دست به کار بزرگی بزند و این تیم را به لالیگا برساند.در فهرست بازیکنان حال حاضر این باشگاه نفرات خارجی کم دیده نمی‌شود تا جایی که در بین مهاجمان دو مهاجم ایتالیایی و هندوراسی در کنار دو اسپانیایی دیده می‌شود که لئو فرانکو برای تقویت این خط به خرید سامان قدوس ستاره ایرانی از اوسترسوند پرداخت تا در کنار ساموئل لونگو که به صورت قرضی از اینتر در این تابستان راهی اوئسکا شده خط آتش ویرانگری بسازد.
صعود مس سونگون به نیمه‌نهایی آسیا
تیم فوتسال مس سونگون موفق شد با پیروزی برابر حریف خود به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا راه یابد. تیم فوتسال مس سونگون در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۱:۳۰ دیروز به مصاف تیم ارم قرقیزستان رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه ۸ بر ۳ از سد حریف خود عبور کند و به مرحله نیمه نهایی برسد. مسی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی باید روز جمعه (۱۹ مرداد) به مصاف برنده واموس اندونزی و نفت‌الوسط عراق بروند.
سنگربان جدید چلسی؛ گران‌ترین گلر تاریخ
چلسی به زودی قرارداد رسمی خود با کپا آریزابالاگا دروازه بان جوان بیلبائو را امضا خواهد کرد.چلسی خیلی سریع و در آستانه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ برتر با کپا آریزابالاگا دروازه بان جوان بیلبائو به توافق رسیده و امروز با پرداخت بند 80 میلیون یورویی قرارداد او، رسما کپا را به عنوان گران‌ترین گلر تاریخ فوتبال به خدمت خواهد گرفت و رکورد آلیسون بکر سنگربان جدید لیورپول کمتر از یک ماه شکسته خواهد شد.کپا دیروزبه همراه مدیر برنامه خود برای بررسی شرایط حقوقی قرارداد چلسی وارد شهر مادرید شده و چلسی امیدوار است توافق با او به سرعت صورت گرفته و کپا بعد از حاضر شدن در تمرینات چلسی در روز پنج شنبه، قادر به حضور در ترکیب این تیم در اولین دیدار لیگ برتر برابر هادرسفیلد باشد.بدین ترتیب چلسی نیز دیگر مشکلی با فروش تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی خود به رئال مادرید نخواهد داشت و احتمالا این 2 انتقال امروز و فردا نهایی خواهد شد.
پولادی همچنان مجرم است
رئیس ‌اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح معتقد است ورزشکاران و قهرمانان در قالب مصوبات جدید که معادل معافیت تحصیلی برای آنها در نظر گرفته شده است، می‌توانند بدون مشکل دوران قهرمانی خود را سپری کنند و سپس به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند. سردار کمالی مقدم گفت: هفت ملی‌پوش فوتبال ایران نیز با توجه به اینکه زیر سی سال سن دارند در قالب تصمیمات جدید مشکلی برای همراهی تیم ملی فوتبال ایران نخواهند داشت و تیم ملی می‌تواند همچنان از توانمندی آنها بهره ببرد.وی هم‌چنین تاکید کرد مشکل خروج از کشور قهرمانان که پیش از این با فرآیند طولانی همراه بود نیز حل شده است و قهرمانان نیز مشکلی از این بابت ندارند.کمالی معافیت دائم قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش کشور را فقط منوط به تطابق با قانون سرباز قهرمان دانست و اظهار کرد: معافیت ورزشکاران و قهرمانان از خدمت مقدس سربازی فقط مشمول افرادی می‌شود که بتوانند با توجه به عناوینی که به‌دست آورده‌اند مشمول معافیت شوند به‌طوری که نفرات اول تا سوم قهرمانان بازی‌های المپیک، قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک هم‌چنین مقام آوران اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال می‌توانند از این معافیت بهره‌مند شوند.او در پاسخ به موضوع مهرداد پولادی گفت: این مصوبات شامل قهرمانان می‌شود اما درخصوص مهرداد پولادی ابتدا باید به جرم او رسیدگی شود.
اعزام حیدری و قاسمی به بازی‌های آسیایی جاکارتا
بیژن حیدری و سعید قاسمی به منظور قضاوت در بازی‌های آسیایی 2018 عازم اندونزی شدند. بازی‌های آسیایی 2018 – جاکارتا در بخش فوتبال مردان با حضور 26 تیم در شش گروه از 19 مرداد لغایت دهم شهریورماه در حالی در جاکاتار برگزار می‌شود که از ایران بیژن حیدری به عنوان داور وسط و سعید قاسمی به عنوان کمک داور در این رقابتها حضور دارند. برهمین اساس نمایندگان داوری ایران به این رقابتها اعزام شدند.لازم به توضیح است، تیم فوتبال امید کشورمان در گروه F با تیم‌های عربستان، میانمار و کره شمالی همگروه است.
مذاکره با بشار برای تمدید قرارداد
باشگاه پرسپولیس به‌زودی قرارداد هافبک عراقی خود را تمدید خواهد کرد.باشگاه پرسپولیس به خواسته برانکو بیش از یک ماه پیش قصد تمدید قرارداد با بشار رسن را داشت، اما این بازیکن قبل از هر مذاکره‌ای در مورد تمدید قراردادش خواستار تسویه حساب مالی بابت قرارداد فصل پیش خود با پرسپولیس شد.از آنجا که بشار به بازیکن ثابت پرسپولیس تبدیل شده است و برانکو نیز از نظر فنی و اخلاقی به این بازیکن نیاز دارد، باشگاه پرسپولیس در نظر دارد هفته آینده ضمن تسویه حساب با بشار قرارداد او را نیز حداقل برای دو فصل دیگر تمدید کند.برانکو نیز این هشدار را به مسئولان باشگاهش داده است که قبل از اینکه بشار مشتری‌های زیادی در آسیا پیدا کند، برای تمدید قرارداد او اقدام کنند.