kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

حوادث کوتاه از کشور

    مرگ پدر فداکار
اصفهان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت : پدر فداکاری که برای نجات جان فرزندانش وارد رودخانه کوچری در شهرستان گلپایگان شده بود پس از بیرون آوردن دو کودک خود از آب ، به علت شدت موج رودخانه ، غرق شده و جان خود را از دست داد.
سرهنگ حسين بساطي  افزود: این دو کودک در حال غرق شدن بودند که پدر خانواده برای نجات جانشان وارد آب شداما متأسفانه در این حادثه پدر فداکار پس از بیرون آوردن فرزندانش، به دلیل شدت موج رودخانه، غرق شده و جان خود را از دست داد.
آخرین شنا
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابلسر گفت : نوجوان 16 ساله بابلسری به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در منطقه ممنوعه غرق شد.
سرهنگ عبدالله رضوانی افزود: گروه‌های امداد جسد نوجوان را در ساحل شهرک «علی آباد» پیدا و به سردخانه منتقل کردند.
قاچاق گازوئیل
زاهدان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف «گازوئیل» قاچاق خبر داد.
سرهنگ «احمد آذرکيش» افزود: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی گشت محور «سراوان - خاش» هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی حمل سوخت مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی و بررسی مدارک بار خودرو، 29 هزار ليتر گازوئیل قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف شد.
دستگیری سارق
کیش – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه کیش از دستگیری چهار سارق با کشف بیش از 70 فقره سرقت در این جزیره خبر داد.
 سرگرد روح الله زمانی گفت: در بازدیدی که توسط پلیس آگاهی از سایت نخاله‌های ساختمانی جزیره صورت گرفت، 205 عدد باطری موتور شارژی، یک تن سیم کابل، 53 دستگاه پمپ آب، 15 دستگاه دوچرخه، سه دستگاه موتورشارژی و 10 عدد کپسول گاز هوا کشف شد. وی افزود: در بازجویی از فرد دستگیر شده و با پیگیری و رصد پلیس، سه نفر از همدستان وی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با حکم مقام قضائی روانه زندان شدند.
شناگر بی‌تجربه
رشت – خبرنگار کیهان : فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی گفت : مردی 39 ساله دراین بندر به دلیل عدم تسلط و مهارت کافی در شنا، غرق شد.
سرهنگ مجيد حسيني افزود: در این حادثه، فردي 39 ساله براي شنا خارج از طرح سالم‌سازي به دريا رفته بود كه به دلیل عدم تسلط و مهارت کافی، غرق شد.
کشف احتکار
ساری – خبرنگار کیهان: رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از تشکیل پرونده احتکار 14 میلیارد ریالی یک واحد صنفی فروشنده لوازم خانگی خبر داد.
محمد پورعمران با‌اشاره به الزام واحدهای تولیدی و پخش به اعلام موجودی کالاها به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها، از تشکیل پرونده 40 میلیون ریالی برای یک شرکت پخش مواد لبنی به دلیل اعلام نکردن موجودی انبار خبر داد.
سرقت میلیاردی
اصفهان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس آگاهی اصفهان گفت : اعضای باند سه نفره‌ای که اقدام به سرقت از منازل شهروندان می‌کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر و به سرقت شش میلیارد ریال طلا و نقره از منازل مردم اعتراف کردند.
سرهنگ سعید سلیمیان افزود: کارآگاهان با شناسایی هویت اعضای این باند طی هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه نفر که دارای سوابق کیفری هستند را در مخفیگاه‌های خود دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک میلیارد ریال طلا و نقره کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.
کشف گوشت فاسد
بناب- خبرنگارکیهان : فرمانده نیروی انتظامی بناب از کشف، ضبط و امحای 200 کیلوگرم گوشت قرمز فاسد در بناب خبرداد.
سرهنگ سهراب شفقی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه مقداری گوشت فاسد و فاقد مجوز از شبکه بهداشت جهت تحویل به غذاخوری به مرکز استان ارسال می‌شود، توسط مأموران کشف و ضبط شد. وی تصریح کرد: مأموران یگان امداد بناب در محور مواصلاتی شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه یک نفر متهم را همراه با خودرو پژو405 توقیف و به ستاد انتظامی دلالت دادند. به گفته شفقی، گوشت‌های کشف شده امحاء و متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
کشف ‌اشیای تقلبی
سمنان – خبرنگار کیهان: مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: تعداد 119 قطعه شیء تاریخی و فرهنگی و تقلبی در ایست و بازرسی پلیس راه شاهرود - میامی کشف و ضبط  و متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد.
«یدا... یحیی پور» افزود: متهم این پرونده در حال حمل و انتقال‌اشیاء به صورت غیرقانونی بود که در پلیس راه شاهرود- میامی توسط ماموران نیروی انتظامی مورد بازرسی قرارگرفت و از خودروی وی تعداد 80 قلم شیء تاریخی و فرهنگی و تعداد 39 قلم شی تقلبی کشف و ضبط شد.
وی گفت:‌اشیای تاریخی و فرهنگی شامل 75 قطعه سکه، یک قطعه نوک پیکان، یک عدد آویز قدیمی، یک عدد لبه دیگ قدیمی، یک عدد سرمه دان برنجی و یک عدد پی سوز است. یحیی پور افزود:‌اشیای تقلبی نیز شامل 26 قطعه مهره نگین، دو عدد حلقه فلزی، چهار قطعه سنگ کوچک قدیمی، چهار قطعه مهره استوانه‌ای، یک قطعه مهره گرد، یک قطعه مجسمه قدیمی شکل انسان و یک قطعه سنگ رنگ شیری استوانه‌ای (منقوش به شیر) است.
تصادف مرگبار
سرویس شهرستانها : رئيس پليس راه شمالي استان فارس ، گفت: برخورد شديد سه دستگاه خودرو در محور فسا-داراب، پنج كشته و دو مجروح بر جاي گذاشت.
سرهنگ «احمد احمدي» اظهار داشت: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور «فسا-داراب»، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك دستگاه سواري زانتيا با پنج سرنشين با دو دستگاه كاميون ايسوزو برخورد و بر اثر آن، هر پنج نفر از سرنشينان خودرو زانتيا در دم فوت و دو نفر از سرنشينان خودرو هاي ايسوزو نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شده‌اند.
وی بيان كرد: كارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ كاميون ايسوزو اعلام كردند.