kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

نجات ۱۰۰ نفر از آتش‌سوزی بامدادی در برج ۱۲ طبقه مسکونی

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع آتش‌سوزی بامدادی در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران خبر داد و گفت: آتش‌نشانان بیش از ۱۰۰ ساکن مجتمع را نجات دادند.

جلال ملکی به تسنیم گفت: ساعت 2:41 بامداد دیروز یک مورد مشاهده دود در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران، میدان ساحل، خیابان مختاری به سامانه 125 اعلام شد و با توجه به حساسیتی که حوادث در برج‌های مسکونی و اماکن تجمعی به وجود می‌آورد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی را در لحظات اولیه به همراه نردبان‌های هیدرولیکی و امکانات لازم به محل حادثه اعزام کرد.
ملکی ادامه داد: محل حادثه برج مسکونی 12 طبقه بود که ظاهراً 75 واحد مسکونی در آن وجود داشت؛ زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند در بیشتر طبقات مخصوصاً طبقات بالایی دود غلیظی متراکم شده، تعدادی از ساکنان ضمن آگاهی از این حادثه سراسیمه در حال خروج از ساختمان بودند اما اطلاعات اولیه حاکی از آن بود بسیاری از آنها از ماجرا آگاه نیستند و در وضعیت نامناسبی داخل واحدشان حضور دارند. وی افزود: تعدادی از آتش‌نشانان با حضور در طبقات ساختمان مشغول خروج ساکنان و گروه‌های دیگر مشغول یافتن منشاء دود شدند و مشخص شد آتش‌سوزی در سیم‌کشی‌های کابین آسانسور که در طبقه نهم متوقف بود و در سقف آسانسور به وقوع پیوسته و باعث شده دود از قسمت چاهک آسانسور به تمامی طبقات مخصوصاً طبقات بالایی نفوذ کند.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: آتش‌نشانان تمامی واحدها را جست‌وجو کردند و بیش از 100 نفر از ساکنان را که در آن ساعات داخل واحدها بودند به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی خارج کردند. ملکی افزود: خوشبختانه این حادثه با توجه به اطلاع‌رسانی به موقع و حضور سریع آتش‌نشانان مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت و در ساعت 4:43 بامداد عملیات به پایان رسید.
جزئیات انفجار مرگبار در مجتمع ورزشی خیابان سئول
همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران جزئیات انفجار در مجتمع ورزشی خیابان سئول را تشریح کرد.
به گزارش فارس، جلال ملکی اظهار داشت: این حادثه در ساعت 21:37 سه‌شنبه در مجتمع ورزشی در خیابان سئول به وقوع پیوست که بلافاصله پس از اعلام این رخداد دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
ملکی افزود: در این مجتمع ورزشی در قسمت تاسیسات یکی از ساختمان‌ها که مساحت آن حدود 300 متر مربع بود کارگران مشغول کار بر روی یکی از چیلرها و مخازن بودند که انفجاری در یکی از آنها رخ داد.
وی ادامه داد: انفجار منجر به آتش‌سوزی و تخریب ساختمان نشد اما تمام شیشه‌های همان بخش شکسته شد و متاسفانه سه کارگر که بین 30 تا 60 سال سن داشتند جان خود را از دست دادند.
همچنین بازپرس دادسرای جنایی گفت: این رویداد به هیچ عنوان حادثه امنیتی نبوده و تنها یک اتفاق در حین کار بوده‌است.