kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
توضیحات بطحائی درباره مرگ 3 دانش‌آموز در اردوی خارجی

مسببان سفر دانش‌آموزان به گرجستان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش درباره مرگ سه دانش‌آموز در اردوی گرجستان گفت: این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقامات مسئول رخ داده لذا کسی را نمی‌توان پیدا کرد تا از او توضیح بخواهیم.

سید محمد بطحائی صبح دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تمهیدات دولت و وزارت آموزش و پرورش برای حادثه دیدگان اردوی دانش‌آموزی در گرجستان چیست؟ گفت: از این اتفاق متاسف هستم و بارها به اولیای دانش‌آموزان اعلام کرده‌ایم که اینگونه سفرها هیچ ضرورتی ندارد، به خصوص که وقتی بدون اطلاع مقامات رسمی این اتفاقات می‌افتد.
بطحائی با بیان اینکه چون این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقامات مسئول رخ داده لذا کسی را نمی‌توان پیدا کرد تا از او توضیحی بخواهیم، افزود: همان طور که پیش از این در مورد سفرهای خارجی گفته شده، برگزاری این سفرها هیچ توجیهی ندارد الا مواردی که در آن بحث مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان مطرح باشد که در این صورت تمامی مسائل ایمنی برای دانش‌آموزان رعایت می‌شود.وی ادامه داد: ما در سطح بین‌المللی و حوزه‌های ملی مثل ورزشی، دانش‌آموزان را خودمان بر اساس فرآیندهای تعیین شده به اردوها می‌فرستیم که تمام استانداردهای لازم و مراقبت‌های ایمنی برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند تا مسببان این موضوع تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.
به گزارش ایسنا، بازیکنان عضو یک مدرسه فوتبال در یزد به همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو چند روز پیش راهی گرجستان شدند که در جریان این سفر دو ورزشکار نوجوان یزدی در رودخانه غرق شدند و یک نوجوان دیگر هم در بیمارستان درگذشت.