kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

ادامه آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا

مقام‌ها در ایالت کالیفرنیا می‌گویند انتظار نمی‌رود بزرگترین آتش‌سوزی طبیعی تاریخِ کالیفرنیا تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) مهار شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، آتش‌سوزی موسوم به «مندوسینو کمپلکس» بیش از ۱۱۷ هزار هکتار که تقریبا به اندازه مساحت لس‎آنجلس است را سوزانده و به گفته اداره مقابله با آتش‌سوزی و محافظت از جنگل‎های کالیفرنیا، تاکنون کمتر از یک سوم این آتش‌سوزی مهار شده است.
ماموران آتش‌نشانی هم اکنون مشغول مقابله با ۱۸ آتش‎سوزی عمده در سراسر این ایالت در میان بادهای شدید و رطوبت کم هوا هستند.
حریق مندوسینو که متشکل از دو آتش‎سوزی مجاور در شمال ایالت است، روز دوشنبه بزرگترین حریق طبیعی در تاریخ کالیفرنیا اعلام شد.
مقام‌ها برای مهار آتش تا اواسط اوت برنامه‎ریزی کرده بودند، اما اکنون می‌گویند تا اوایل سپتامبر طول خواهد کشید.
این آتش‌سوزی ۷۵ ساختمان را سوزانده و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌‎هایشان کرده است.
یک آتش‌سوزی دیگر موسوم به «کار» (Carr) که در نقطه‎ای شمالی‎تر در جریان است، باعث مرگ حداقل هفت تن و تخریب ۱۵۰۰ بنا شده است. این آتش حدود ۶۵ هزار هکتار را سوزانده و تا عصر دوشنبه ۴۷ درصد آن مهار شد.
در همین حال آتش‌سوزی‌های بیشتری شروع شده که بر حجم عظیم کار دستگاه‌های مسئول می‌افزاید.
روز دوشنبه یک ناحیه کوهستانی در اطراف اورنج کانتی در جنوب کالیفرنیا آتش گرفت و با سرعت گسترش یافت.
گفتنی است، دست‌کم ۱۴ هزار مامور آتش‎نشانی برای مهار آتش‌سوزی‌های مختلف تلاش می‌کنند و به علاوه نیروهای آتش‎نشان از استرالیا و نیوزیلند هم برای مقابله با آتش‌سوزی در بوته‎زارها وارد کالیفرنیا شده‌اند.