kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
بیانیه مجلس خبرگان:

دولت پاسخگوی اوضاع نابسامان اقتصادی کشور باشد

مجلس خبرگان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی و مدیران ارشد مالی و پولی و دیگر قوا، باید پاسخگوی اوضاع نابسامان اقتصادی پیش آمده باشند.

مجلس خبرگان بیانیه‌ای در مطالبه بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم از سران قوا منتشر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: در شرایط حساس کنونی که دشمنان اسلام و ملت، با کینه‌توزی و توطئه‌ای پیچیده و گسترده، جنگ تمام‌عیار اقتصادی و روانی و رسانه‌ای را با هدف ایجاد یأس و نا امیدی و خستگی در ملت پرانگیزه، با نشاط و حاضر در صحنه ایران اسلامی طراحی نمودند تحریم‌های آمریکا در برابر استحکام درون‌زا و عزم و اراده ملت کارساز نیست و تأثیر چندانی ندارد. آنچه شرایط نامناسب اقتصادی را ایجاد نموده است، مدیریت ضعیف اقتصادی و عدم باورمندی به اقتصاد مقاومتی و خط نفوذ دشمن و فساد و اخلال اقتصادی و گره زدن منافع ملی و گشایش اقتصادی به بیگانگان است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ابتکار عمل حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام‌ظله‌الوارف)، و دستور تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی به سران سه قوه و معاونان آنان با اختیارات ویژه و همچنین فراخوان دولت توسط معظم‌له و بیان توصیه‌ها و رهنمودها و دستورهای دقیق، اقدامی بسیار مهم در ترسیم نقشه راه اصلاح اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم می‌باشد و رهبری حجت را بر همگان به‌ویژه دولتمردان تمام کرده است.
در این بیانیه تاکید شده است: افکار عمومی در انتظار آن است که سران سه قوه، به‌ویژه رئیس‌جمهور و مدیران ارشد اقتصادی در عمل و نه صرفاً شعار و سخن، چگونه به مطالبات مکرر ولایت و مرجعیت و علما و اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و خبرگان ملت در بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم به‌ویژه محرومین و مستضعفین و طبقات کم‌درآمد، پاسخ می‌دهند.
در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است: خبرگان ملت در این شرایط حساس و به‌دنبال مطالبات و رهنمودهای مستمر رهبری و بیانات صریح مراجع معظم، با صراحت و شفافیت به ملت عزیز اعلام می‌دارد که آقای رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی و مدیران ارشد مالی و پولی و دیگر قوا، باید پاسخگوی اوضاع نابه‌سامان اقتصادی پیش‌آمده باشند. از آقای رئیس‌جمهور انتظار می‌رود بدون ملاحظه، با ایجاد تحول و تغییرات در بخش وسیعی از کابینه و مدیران ارشد اقتصادی و مالی و استفاده از نیروهای با نشاط، با انگیزه، دارای برنامه، کارآمد و توانا، به بهبود اوضاع اقتصادی کمک نماید. همچنین باید نسبت به حل معضلات معیشتی، بیکاری، گرانی و تورم سرسام‌آور که اقشار گوناگون جامعه را به‌ستوه آورده است، پاسخ شفاف و روشنی به ملت بدهند. ملت همچنان در انتظار اقدام عملی و تقویت‌کننده اعتماد و رضایت عمومی توسط رئیس‌جمهور محترم و ایجاد تغییر و تحول انقلابی و امیدبخش در حل معضلات هستند.
در این بیانیه تاکید شده است: خبرگان ملت، درباره مبارزه قاطع با پدیده قاچاق و کنترل بازار ارز و سکه و اصلاح نظام بانکی و پولی و چرایی معطل کردن ظرفیت کشور در بخش اقتصادی بر برجام و رفع تحریم‌ها، سؤالات جدی از رئیس‌جمهور و دولت دارند و از نمایندگان ملت انتظار دارند که با جدیت بیشتر و با روحیه انقلابی، با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در تقویت تولید و ‌اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، اصلاح نظام بانکی و پولی، با نظارت بر اجرای قوانین و تحقق مطالبات رهبری و مردم، به بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم و افزایش سطح رضایتمندی عمومی کمک نمایند.
به گزارش تسنیم، در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است: خبرگان ملت از قوه قضائیه به‌عنوان ملجأ مردم در احقاق حق و اقامه عدل، انتظار دارند پرچم احیای حقوق عامه و عدالت قضایی را برافراشته نگه دارند و نسبت به کشف جرم و مجازات اخلالگران و مفسدان اقتصادی با سرعت و دقت و شفافیت عمل نمایند. دیگر برای مردم قابل تحمل نیست به‌طور مکرر خبر اختلاس‌های کلان و فرار غارتگران بیت‌المال و تاراج سرمایه‌های مردم را بشنوند. لازم است قوه قضائیه و دادستانی‌ها و ضابطین خاص و عام قضایی جهت احقاق حقوق عامه در بخش پولی و مالی و بانکی بیش از پیش و با حساسیت ویژه اقدام و راه‌های نفوذ و اختلاس و اخلال و آشفتگی اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را
سد نمایند.