kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

39 گروه یهودی در جهان رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

گروه‌های یهودی کشورهای مختلف با امضای نامه‌ای حمایت خود را از جنبش «تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها از سرزمین‌های ‌اشغالی و اعمال تحریم علیه تل‌آویو» (بی دی اس) اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه‌های یهودی از کشورهای مختلف نامه‌ای را امضا کرده و در آن حمایت خود را از جنبش «تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها از سرزمین‌های ‌اشغالی و اعمال تحریم علیه تل‌آویو» اعلام کردند. این گروه‌ها در نامه خود آورده‌اند: «چنین اقدامی یهودی‌ستیزی به شمار نمی‌رود.»
در این نامه همچنین آمده است: «امروز بیشتر از هر زمان دیگری مهم است که در مسیر تمایز قائل شدن بین خصومت یا تعصب علیه یهود از یک سو و نقد مشروع سیاست‌های اسرائیل و نظام ظلم و بی‌عدالتی حرکت کرد».
این نامه می‌افزاید: «نباید نقد مشروع اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینی‌ها را یهودی‌ستیزی تلقی کرد؛ زیرا چنین مقایسه‌ای مبارزه فلسطینی‌ها برای دستیابی به آزادی و عدالت و برابری و مبارزه جهانی علیه یهودی‌ستیزی را تضعیف می‌کند.»
گروه‌های یهودی امضا‌کننده نامه بیشتر، از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، آلمان و فلسطین اشغالی هستند.
برپایه این گزارش، فعالان جنبش «بی دی اس» خواهان تحریم تل‌آویو و خارج کردن سرمایه‌ها تا پایان ‌اشغالگری و برپایی کشوری فلسطینی و توقف شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینیان هستند. جنبش تحریم در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین به‌ویژه دانشگاه‌ها فعال است.
رژیم صهیونیستی در طول سال‌های اخیر جنبش یاد شده را «دشمن» خود معرفی کرده و از کشورهای غربی خواسته است تا فعالیت‌های این جنبش را ممنوع کنند؛ چرا که این جنبش موفق شده است بسیاری از شرکت‌های غربی را به انصراف از سرمایه‌گذاری و خارج کردن سرمایه‌های خود از شهرک‌های صهیونیست‌نشین اراضی ‌اشغالی متقاعد کند.