kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
رسانه آمریکایی خبر داد

تشدید تحرکات اندیشکده «اف‌دی‌دی» آمریکا برای تحریم صدا و سیما




طبق گزارش «واشنگتن فری بیکن»، یک اندیشکده آمریکایی که مواضع تند ضدایرانی دارد، فشارها بر دولت به منظور تحریم صدا و سیمای ایران را تشدید
کرده است.
در ادامه تحرکات ضدایرانی اندیشکده موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» مستقر در واشنگتن، این اندیشکده به منظور تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فشارها بر دولت آمریکا را تشدید کرده است.
بنا بر گزارش «واشنگتن فری بیکن»، اعضای اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) که از زمان آغاز به کار دولت «دونالد ترامپ» نقش مهمی در مواضع ضدایرانی آمریکا ایفا کرده، از چندی قبل تلاش‌های خود را روی تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرده است.
طبق این گزارش، آنها در حال فشار بر وزارت خارجه آمریکا هستند تا این وزارتخانه معافیت قانون تحریم صدا و سیما را بردارد؛ قانونی که سال ۲۰۱۲ توسط کنگره ایالات متحده تصویب شد.
بنا بر گزارش‌ها، دولت «باراک اوباما» در سال ۲۰۱۳ با صدور معافیت، مانع از اجرای این قانون شد و دولت ترامپ هم تاکنون موضع دولت اوباما را در این باره در پیش گرفته است.
آخرین باری که دولت آمریکا معافیت از اجرای این قانون را صادر کرده که ژانویه سال جاری برمی‌گردد. آمریکا هر ۱۸۰ روز باید درباره تحریم «صدا و سیما» معافیت صادر کند.
حال با توجه به نزدیک شدن به موعد صدور معافیت تحریم صدا و سیما، اندیشکده «اف‌دی‌دی» و اعضای ضدایرانی آن، تلاش‌ها برای پایان دادن به این معافیت را تشدید کرده‌اند.
به گزارش فارس، چندی قبل تعدادی از اپوزیسیون و اعضای همین اندیشکده ضدایرانی، نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر خارجه آمریکا نوشته و خواستار تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی توسط آمریکا شدند.