kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

اعلام وفاداری بحرینی‌ها به شیخ عیسی قاسم با راهپیمایی در خیابان‌های منامه

عدم حضور رهبر شیعیان بحرین در این کشور و انتقال ایشان به خارج (احتمالا به بهانه درمان) مانع از تظاهرات گسترده شیعیان این کشور و اعتراض به ظلم و ستم رژیم آل خلیفه نشده و مردم انقلابی بحرین همچنان در خیابان‌ها به تظاهرات می‌پردازند و خواسته‌های مشروع خود را مطرح می‌کنند.


سرویس خارجی-

منابع بحرینی از تظاهرات گسترده مردمی در منامه در همبستگی با شیخ عیسی قاسم خبر می‌دهند که در حال حاضر گفته می‌شود روند درمانی خود را در خارج از بحرین طی می‌کند. در همین رابطه تظاهرات پرشوری در منامه در همبستگی با شیخ عیسی قاسم برگزار شده که شرکت‌کنندگان در آن ضمن سر دادن شعارهایی علیه آل خلیفه تاکید کردند سراپا آماده جانفشانی برای رهبر شیعیان این کشور هستند. مردم بحرین همچنین بر حمایت خود از مبارزانی که در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند، تاکید می‌کنند.
شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، پس از دو سال محاصره توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه، روز دوشنبه 18 تیر ماه برای درمان وارد لندن شده است. مردم بحرین نگرانند آل خلیفه اجازه بازگشت به رهبرشان را ندهد. آل خلیفه تاکنون جزئیات زیادی درباره برنامه سفر این روحانی برجسته بحرینی ارائه نکرده و تنها ویدئویی کوتاه از حضور وی در بیمارستان محل درمان منتشر کرده تا مردم را آرام کند. این در حالی است که جمعیت اسلامی الوفاق اعلام کرده علت انتقال شیخ عیسی قاسم بیشتر به دلیل دور بودن از صحنه انقلاب مردمی در این کشور و تبعید شیخ بوده است و ربطی به معالجه وی ندارد چرا که خود رژیم
آل خلیفه باعث بیماری ایشان شده است.