kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

اعزام 440 مددجوی یزدی به مشهد مقدس




یزد- خبرنگار کیهان:
معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: این کمیته از ابتدای تابستان امسال تاکنون 440 دانشجو، دانش‌آموز و دختر بازمانده از تحصیل و ازدواج را به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس اعزام کرد.
حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش افزود: مددجویان اعزامی به اردو علاوه بر حضور در حرم مطهر رضوی در کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های معرفت با موضوعات مختلف شرکت کردند.
وی افزود:‌400 نفر از دانش‌آموزان دختر متوسطه نیز در تابستان امسال به اردوی شیراز و مازندران و 200 دختر بازمانده از تحصیل نیز به اردوی زیارتی قم اعزام می‌شوند.
اسلامی‌منش با بیان اینکه 82 زن سرپرست خانوار نیز در تابستان 97 به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند، یادآور شد: مادران و دختران تحت حمایت، زنان و مردان سرپرست خانوار، سالمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی از جمله مددجویان بهره‌مند از برنامه‌های اردویی هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد نیز گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری 230 فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بود.
وی افزود: طی سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات از محل منابع صندوق اشتغال‌نیازمندان، تسهیلات تکلیفی بانک‌ها از محل بودجه دولت و وام‌های تلفیقی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.